کد خبر 792602
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
مسعود بارزانی

رئیس منطقه کردستان عراق مدعی شد که بغداد همه پرسی را بهانه‎ای برای حمله به کردستان قرار داد و آنچه در کرکوک رخ داد، خیانت بزرگی در حق کردستان بوده است.

به گزارش مشرق، «مسعود بارزانی»، رئیس منطقه کردستان عراق، یکشنبه شب در نطقی تلویزیونی پس از اعلام کنارگیری‎ خود از ریاست منطقه کردستان تاکید کرد که بغداد همه‌پرسی را بهانه‎ای برای حمله به کردستان قرار داد.

به گزارش العربیه، رئیس منطقه کردستان عراق افزود: به جز کوه‎های کردستان هیچ کس کنار ما قرار ندارد.

وی گفت: همه پرسی برای استقلال کردستان از عراق برای ایجاد حل مشکلات دو طرف به صورت مسالمت آمیز برگزار شد و احزاب سیاسی کردستان توافق کرده بودند که همه پرسی مشکلات بغداد و اربیل را حل می کند.

بارزانی ادعا کرد که آنچه در کرکوک رخ داده، خیانت بزرگی است. وی افزود: رقبای ما که کرکوک را در اختیار نیروهای عراقی قرار دادند، خیانت بزرگی مرتکب شدند.

مسعود بارزانی درباره عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از کرکوک گفته که این عقب نشینی با هدف جلوگیری از خونریزی‎ها صورت گرفت.

رئیس منطقه کردستان همچنین آمریکا را به حمایت از نیروهای عراقی در عملیات کرکوک متهم کرد. وی نیروهای الحشد الشعبی را به انجام اقداماتی در راستای تغییرات دموگرافی در مناطق کردنشین متهم کرد.

بارزانی در این نطق تلویزیونی خود بار دیگر از بغداد خواست که با اربیل جهت رفع مشکلات دو طرف گفت‎و‎گو کند.

وی در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد: خیانت کرکوک روحیه پیشمرگه و ملت کرد را تضعیف کرد و طرح های ما را از بین برد. همه پرسی کردستان به هیچ وجه از بین نخواهد رفت.

مسعود بارزانی تاکید کرد که به هیچ وجه با تمدید دوره ریاست منطقه کردستان موافقت نمی‏‎کند، هر چند با تمدید آن به مدت هشت ماه دیگر موافقت شده بود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ممم IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    38 29
    کثافت یهوذی باید اعدام میشدی ولی بازم ذیر نیست زنان مظلوم سنجار را دوذستی تقدیم داعش کردی بی حیا یهودی زاده نجس
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    12 50
    بشت کوهی
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      0 0
      پانترک وحشی نجس مغول کفتار
  • حق IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    17 18
    آل مسعود وآل سعود =مزدوران آل جهود برعکس طبل رسوایی مزدوری تو و آل جیره خوارت به صهیونیست برای همگان آشکار شد ودر واقع شرافتمندان اکراد عراقی ایرانی الاصل ، از تحقق خیانت تو به تمام مردم منطقه وآزادمردان جهان جلوگیری کردند و خیانت تو با مزدوری به صهیونیسم بی اثرشد . ننگ برتو جهود زاده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس