کد خبر 792374
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
مسی

بارسلونا یک روز پس از اعلام استقلال کاتالونیا از اسپانیا، رسما وابستگی‌اش به مسی را اعلام کرد.

به گزراش مشرق،‌ بارسلونا شب گذشته در ادامه روند مثبت و فوق العاده‌اش از ابتدای فصل، اتلتیک بیلبائو را در سن مامس با دو گل از لیونل مسی و پائولینیو شکست داد و صدرنشینی‌اش را تثبیت کرد. دیداری که بار دیگر بر وابستگی بی چون و چرای آبی اناری‌ها به فوق ستاره آرژانتینی را ثابت کرد. 

دو روز پیش بود که پارلمان کاتالونیا در یک اقدام تاریخی، استقلال یک طرفه‌اش از اسپانیا را اعلام کرد. یک روز بعد، این بارسلونا بود که وابستگی اش به مسی را اعلام کرد. فوق ستاره آرژانتینی یک بار دیگر ثابت کرد که چرا از دیگران متمایز است. بازی در سن مامس بود؛ یکی از دشوارترین مصاف‌های فصل. نمود این دشواری را در نیمه دوم به خوبی هواداران میهمان حس کردند اما مسی آنجا بود تا با یک عملکرد فوق‌العاده دیگر، تیمش را بالا بکشد. در شبی که آریتز آدوریز چند فرصت خوب را برای پیش افتادن اتلتیک و یا به تساوی کشاندن بازی از دست داد و در همه صحنه‌ها مغلوب تراشتگنی شد که شبی رویایی را پشت سر می‌گذاشت.

شاید همین دو واکنش تراشتگن در ابتدای بازی بود که مسی را بیدار کرد. چه او تنها چند دقیقه بعد از سیو تراشتگن، دریبل زنی‌هایش را از سر گرفت و پس از عبور کامل از خط دفاعی حریف در محوطه جریمه، کپا را هم دریبل کرد اما تنها تیر دروازه می‌توانست مانع ثبت اولین گل بازی شود. گل نکردن آن توپ، صحنه‌ای عجیب و باورنکردنی را از برنده 5 توپ طلای دنیای فوتبال رقم زد. اگرچه حرکت را خود او آغاز کرده بود. گل مسی اما همان نزدیکی‌ها بود.

بارسا منظم و دونده و هماهنگ بازی می‌کرد اما باز هم به نظر می‌رسید همه چیز به مسی ختم خواهد شد. تصوری که درست بود و فوق ستاره آرژانتینی چند دقیقه پس از آن صحنه عجیب، یک حرکت فوق العاده ترکیبی را آغاز کرد و به پایان رساند. توپ در میانه میدان زیر پای مسی قرار گرفت؛ اولین نفری که مسی با او یک و دو کرد، پائولینیو بود. مسی توپی را که از هافبک برزیلی دریافت کرده بود، با یک پاس در عمق عالی و دقیق به زوج فوق العاده این فصلش یعنی جوردی آلبا سپرد و پاس رو به عقب این بازیکن را با ضربه‌ای خوب، وارد دروازه بیلبائو کرد. بارسا در سن مامس با یک گل از بازیکنی که پیش بینی می‌شد، پیش افتاد. در غیاب آندرس اینیستای مصدوم؛ با جدایی نیمار؛ با سوارزی که همچنان روی فرم نیست و غیبت عثمان دمبله، همه چیز تنها و تنها حول محور می‌چرخید. اتفاقی که در سالیان اخیر بارها و بارها و بارها رخ داده است.

مسی در نیمه دوم کمی عقب تر کار کرد تا در کمک به تیمش، وظایف دفاعی بیشتری را بر عهده بگیرد. اما یک حرکت رو به جلو از او کافی بود تا کار تمام شود. مسی در آخرین ثانیه‌های بازی توپ را در میانه میدان گرفت؛ به پشت محوطه جریمه حریف رسید؛ به سوارز پاس داد تا پائولینیو روی ریباند ضربه او، تیر خلاص را شلیک کند. بارسا در شبی که تراشتگن عالی و تاثیر گذار بود، باز هم به کمک ابر ستاره‌اش، پیروز از زمین بازی خارج شد. 

ساعتی پیش از این بازی، تاتنهام بدون هری کین در اولدترافورد مقابل منچستریونایتد شکست خورد. رئال مادرید با محرومیت پنج جلسه‌ای کریستیانو رونالدو در ابتدای فصل، به دردسر افتاد و امتیازات زیادی از دست داد. تیم‌های بزرگ وابستگی زیادی به بهترین بازیکنانشان دارند. در بارسلونا این وابستگی شدیدتر است. رئال مادرید امروز در مونتیلیوی کاتالونیا به مصاف خیرونا می رود. دیداری که تحت تاثیر رویدادهای سیاسی اخیر این ایالت و استقلال یک طرفه آن از اسپانیا قرار دارد. در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این بازی از پابلو ماشین، سرمربی خیرونا درباره مسی و رونالدو سوال شد.

او گفت:مسی و رونالدو دو فوتبالیست فوق العاده و رئال مادرید و بارسلونا هم دو تیم شگفت انگیز هستند. اما وابستگی بیشتری به مسی در بارسلونا نسبت به رونالدو در رئال مادرید وجود دارد. مسی به گونه‌ای بازی می‌کند که اگر گل هم نزند، یا پاس گل می‌دهد یا حرکت منجر به گل را آغاز می‌کند.

ساعتی بعد از حرف‌های میشل، دقیقا همین اتفاق در سن مامس افتاد. اعجوبه آرژانتینی حرکت منجر به گل اول را خودش شروع و تمام کرد. روی گل دوم نیز حرکت از او آغاز شد. در حال حاضر، مسی چه به عنوان یک بازیساز و چه یک مهاجم از بقیه جداست و فرم فوق العاده این هفته‌های او، دلیل خوبی است تا صدرنشینی بی چون و چرای بارسلونا را درک کنیم. بارسا با این مسی، احتمالا تا مدتی دیگر هم توقف ناپذیر خواهد بود. کاتالونیا شاید به اسپانیا برای بقا و پیشرفت به اسپانیا نیاز نداشته باشد، اما بارسلونا بیش از هر زمان دیگری به بهترین بازیکنش وابسته است. به جمهوری مسی خوش آمدید!

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس