کد خبر 792311
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
روحانی وارد مجلس شد

تردید رئیس‌جمهور در «نظام» یا «رژیم» خواندن آمریکا، تأیید ضمنی روحانی بر پیش‌بینی رهبر انقلاب نسبت به عهدشکنی آمریکایی‌ها در برجام از حاشیه های جلسه امروز مجلس بود.

به گزارش مشرق، نشست علنی امروز یکشنبه 7 آبان ماه 96 مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت رضا اردکانیان و منصور غلامی وزرای پیشنهادی نیرو و علوم تحقیقات و فناوری اختصاص داشت حواشی ذیل را شاهد بود.

* با گذشت 20 دقیقه از آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دفاع از دو وزیر پیشنهادی، اظهارات وی به اعلام برنامه‌های کلی دولت و نیز ارائه آمار از عملکرد چند ماهه دولت دوازدهم و 4 ساله دولت یازدهم اختصاص داشت، نه دفاع از غلامی و اردکانیان.

* علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به روال نشست‌های گذشته بررسی صلاحیت وزرا از نمایندگان خواست که سر صندلی‌های خود بنشینند، اما تردد نمایندگان میان صندلی‌ها و گعده‌های 2 و 3 نفره هنگام سخنان حسن روحانی در جریان بود؛ هرچند که چندان هم به نظر نمی‌رسید مربوط به صلاحیت دو وزیر پیشنهادی دولت باشد.

* روحانی هنگام دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو یادی هم از آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و اقداماتش در دوران ریاست جمهوری‌اش در حوزه نیرو و سدسازی در کشور کرد؛ این در حالی است که بنابر نظر بسیاری از نمایندگان مجلس بخشی از خشکسالی‌ها و نابسامانی‌های کشور ریشه در سدسازی‌ها و یا کارهای مقدماتی برای احداث سدها در همان دوران دارد.

* در حالی که فرصتی که در اختیار رئیس جمهور در نشست علنی امروز مجلس قرار گرفته بود جهت دفاع از برنامه‌ها و توانمندی‌های دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو بود، حسن روحانی بخشی از وقت خود را به شرایط پیش آمده با آمریکا در قبال برجام اختصاص داد و با یادآوری اصل وفای به عهد در تعاملات و معاهدات بین‌المللی عهدشکنی‌های آمریکا را در زمینه برجام و تحریم‌های جدید نکوهش کرد؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها و پیش از آغاز مذاکرات مربوط به برجام از سوی دولت یازدهم و نیز در حین این مذاکرات هشدار دادند که نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و این کشور «وقتی خرش از پل گذشت برمی‌گردد و به ریش شما می‌خندند، حالا خواهید دید».

* رئیس‌جمهور در ادامه نقد رفتار آمریکا در قبال برجام و نقض عهد این کشور و در حالی که تصریح می‌کرد تعهدات بین‌المللی، تعهد «دولت» در برابر «دولت» است، به کنایه گفت: اگر آمریکا را «نظام» یا «رژیم» بگوییم ...

* در میان آن بخش از سخنان حسن روحانی در محکوم کردن عهدشکنی دولت آمریکا در زمینه برجام، سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد که جمعی از نمایندگان نیز وی را همراهی کردند.

* عده‌ای از نمایندگان منتقد دولت در مجلس پس از اتمام سخنان رئیس‌جمهور و هنگام خروج وی از صحن به سمت وی رفتند و به واسطه مواضع ضدآمریکایی امروزش از وی تشکر کردند.

* نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس هنگامی که حسن روحانی در حال ترک صحن مجلس بود، طی اخطار قانون اساسی خواستار اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور درباره وضعیت دریاچه ارومیه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس