کد خبر 791925
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
دوپینگ

گزارش‌های آژانس ضد دوپینگ جهانی از آمار دوپینگ در سال ۲۰۱۶ نشان داد که بیشترین میزان دوپینگ در بین ورزش‌های المپیکی در کشتی، بوکس و وزنه‌برداری بوده است.

به‌ گزارش مشرق، آمارهای آژانس ضد دوپینگ جهانی نشان داده است که بیشترین نمونه‌های دوپینگ در سال ۲۰۱۶ در ورزش‌های المپیکی در کشتی، بوکس و وزنه‌برداری یافت شده است.

این‌ در حالی است که در ورزش‌های بیسبال و سافت‌بال که در توکیو ۲۰۲۰ حضور خواهند داشت اما در المپیک ریو نبوده‌اند، درصد تعداد نمونه‌های دوپینگ مثبت شده نسبت به تعداد تست‌های گرفته شده در ورزش‌های دیگر که قرار است المپیکی شوند، بیشتر است.

البته کنفدراسیون جهانی سافت‌بال و بیسبال اعلام کرده است که این درصد نمی‌تواند کاملا مبنی بر واقعیت باشد زیرا در این آمار تست‌های ورزشکارانی که معافیت پزشکی داشته‌اند وجود داشته و همچنین چند تست مربوط به یک ورزشکار بوده است.

سافت‌بال و بیسبال از سال ۲۰۰۸ در  المپیک حضور نداشتند اما در سال ۲۰۲۰ دوباره وارد برنامه المپیک می‌شوند.

درصد دوپینگ در ورزش کشتی ۲.۷، در بوکس ۲ و در وزنه‌برداری  ۱.۹ بوده است.

در ورزش اسکیت بورد در سال ۲۰۱۶ تنها دو تست گرفته شده است. در سال ۲۰۱۵ در این ورزش اصلا تست دوپینگ گرفت نشده است. این‌ در حالی است که اسکیت بورد در المپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت.

در ورزش‌های دوومیدانی، دوچرخه‌سواری و فوتبال بیشتر از همه ورزشهای دیگر تست دوپینگ گرفته شده است. در هر سه این ورزش‌ها نسبت به سال ۲۰۱۵ دوپینگ بیشتری صورت گرفته است.

بسکتبال و وزنه‌برداری دو ورزشی بودند که در سال ۲۰۱۶ بیش از پنج هزار تست گیری داشته‌اند.

از میان ورزش‌هایی که در  المپیک ریو حضور داشته‌اند، گلف با ۶۱۲ تست کمترین تست گیری را داشته است.

اسکی در میان ورزش‌های المپیک زمستانی با چهار هزار و ۷۳۸ تست بیشترین تست گیری را داشته است.

در ورزش‌های غیر  المپیکی "بریج"(نوعی کارت بازی) بیشترین میزان دوپینگ را داشته است. ۲۲ درصد تست‌ها در این ورزش مثبت شده‌اند. بعد از بریج، پرورش اندام و کیک بوکسینگ بیشترین دوپینگ را در غیر  المپیکی‌ها داشته‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس