کد خبر 791670
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
تسلیحات روسیه

در اطلاعیه جدید وزارت خارجه آمریکا آمده که 39 شرکت روسی مرتبط با بخش‌های نظامی و اطلاعاتی این کشور را تحریم ثانویه کرده است.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا چندین ساعت پس از انتشار دستورالعمل قانون تحریم‌های روسیه، فهرست شرکت‌های روسی تحت تحریم را منتشر کرد.

این قانون البته تحریم‌های جدید ایران و کره شمالی را نیز در بر دارد.

در اطلاعیه جدید وزارت خارجه آمریکا آمده که 39 شرکت روسی مرتبط با بخش‌های نظامی و اطلاعاتی این کشور را تحریم ثانویه کرده است و شرکت‌های آمریکایی در صورت تعامل با آنها، تحریم می‌شوند.

نام شرکت مشهور کلاشنیکوف نیز در این فهرست دیده می‌شود.

طبق قانون، دولت آمریکا می‌بایست این اطلاعیه که طرف‌های ذی‌نفع احتمالی از جمله شرکت‌های آمریکایی را در وضعیت آماده‌باش قرار می‌دهد را اول اکتبر منتشر می‌کرد، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه پنجشنبه (26 اکتبر) آن را برای کنگره ارسال کرد.

نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در هفته‌های گذشته وزارت خارجه کشورشان را به دلیل بی‌توجهی به ضرب‌الاجل تعیین‌شده در متن قانون و اهمال در تهیه این دستورالعمل آماج انتقادات تند قرار داده و به بی‌میلی برای اجرایی شدن تحریم‌ها علیه روسیه متهم کرده‌اند.

ترامپ در ماه آگوست طرح کنگره آمریکا موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی است را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. وی علی‌رغم این گفت که این قانون «به شدت معیوب» است.

رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل آنکه قانون «کاتسا» اختیارات او برای کاستن از تحریم‌ها علیه روسیه را کاهش می‌داد ابتدا تمایلی به امضای آن نداشت، اما حمایت قاطع نمایندگان هر دو حزب در کنگره باعث شد او عملاً گزینه‌ای جز موافقت با آن نداشته باشد.

وی به دلیل آنکه از زمان آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری چندین بار خواستار روابط بهتر با روسیه شد به تبانی با مسکو برای تغییر نتیجه این انتخابات به نفع خودش متهم شده است. ترامپ این اتهامات را رد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 13
    حقشه روسیه هم از آخور میخوره هم توبره فقط ایران رو میدوشه یه هواپیما نمیده
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    50 0
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس