یمن

سخنگوی جنبش انصارالله یمن به اظهارات امروز ولیعهد عربستان که گفته بود جنگ یمن برای جلوگیری از شکل‌گیری حزب‌الله دوم در این کشور ادامه خواهد داشت، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق  سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان واکنش نشان داد.

به نوشته شبکه المسیره، محمد عبدالسلام شامگاه پنجشنبه در واکنش به سخنان محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان گفت که «این اظهارات همه ادعاهای عربستان سعودی در خصوص جنگ یمن را که گفته بود برای بازگرداندن دولت قانونی بوده، رد می‌کند».

وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته است: «[جنگ یمن را] ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که حزب‌الله دیگری تکرار نمی‌شود؛ زیرا یمن برای ما خطرناک‌تر از لبنان است».محمد بن سلام افزود: این گفته که عربستان، از تجربه حزب‌الله در یمن سخن بگوید، رژیم این کشور را در جایگاه دشمن صهیونیستی قرار می‌دهد».

وی ادامه داد: «هیچ تفسیر و توجیهی برای عناد عربستان سعودی و اصرار آن بر ادامه جنگ در یمن وجود ندارد جز این که رژیم عربستان در سمت خندق اسرائیل ایستاده است».سخنگیو انصارالله یمن با بیان این که رژیم عربستان به دنبال سیطره بر یمن است، تأکید کرد که «ریاض دندان تیز کرده است که ملت یمن در یوغ و گروگان دولت‌هایی غیر مستقل و تابع عربستان و آمریکا باقی بماند».

جنگ عربستان علیه یمن از فروردین سال 1394 آغاز شده و تاکنون بیش از هفت هزار کشته و بیش از 35 هزار مجروح و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

عربستان سعودی در توجیه این تجاوز خود علیه یمن از ابتدا مدعی بود که این جنگ با هدف آنچه مقامات این کشور، آن را «بازگرداندن دولت قانونی» منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن است، صورت گرفته است.با این حال، اظهارات امروز محمد بن سلمان پرده از توطئه عربستان علیه انقلابیون یمن و سیطره بر این کشور حکایت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    4 0
    ممنون خودت گفتی دادش اسراییل هستی زحمت ماراکم کردی . هردو رفتنی هستید . حیف خانه خداشما تولیتش دردست یهود خیبری باشد . اماخیبرشکن امام ما مولا علی بود وماخیبرشکنان وفاتحان قلعه های شماهستیم .
  • US ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    0 3
    دم ولیعهد سعودی گرم شاید اون باعث بشه زنازاده هایی که ارز کشورو خرج جاکش های حزب اله و حوثی ها در یمن میکنند عبرت بگیرند
    • دانشجو IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
      0 0
      با سلام. معلومه که شما نگران کشور هستید که برای ولیعهد سقوطی دمت گرم می فرستی. جالب هست این بدبخت ها ماننده اند چطور سعودی ها را توجیه کنند. نه دموکراسی دارد کشور حجاز رو به اسم خانواده اش زده است و خود عرضه کننده اسلام تکفیری است و منطقه را داغون کرده است . همین حالا هم به یمن که یک کشور دیگر هست تجاوز کرده است و کلی غیر نظامی می کشد. حالا هم از اسرائیل حمایت می کند. ( دیکتاتوری + تروریسم + اشغال گری + صهیونیستی = عربستان سقوطی )واقعا چه توجیهی برای آل سقوط می توان داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس