کد خبر 804552
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
جان کری

درخواست عربستان از آمریکا و اسرائیل برای وارد شدن به جنگ علیه ایران و ادامه جنگ علیه حزب الله نشان می‌دهد اظهارات مقام‌های عربستان برای روابط و اتحاد با کشورهای اسلامی دروغی بیش نیست.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه البناء لبنان، اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه دولت سابق آمریکا درخواست هایی را از عربستان، اسرائیل و مصر در دوران حسنی مبارک برای حمله به ایران به جای تفاهم درباره موضوع هسته ای دریافت کرده است شبیه به اظهارات زیپی لیونی وزیر امور خارجه سابق اسرائیل است که در آن گفته است در جنگ سال 2006 میلادی عربستان از اسرائیل خواست به جنگ ادامه دهد و حزب الله را هدف قرار دهد.

در هر دو درخواست مقام های آمریکا و اسرائیل گفته اند که به درخواست های عربستان توجهی نکردند. زیرا آنها به خوبی به موازنه ها پی برده اند و قدرت خود در ورود به چنین جنگی را می دانند. هر دو درخواست عربستان را رسوا کرده است. عربستانی که اسرائیل را تشویق به ویران سازی لبنان و به خاک وخون کشیدن مردم و پیش بردن منطقه به سوی جنگی فراگیری از طریق راه انداختن جنگی علیه ایران کرده است. جنگی که اگر رخ می داد خود عربستان با خاک یکسان می شد.

هر دو درخواست نشان داد که سیاست عربستان همراه به کینه و کدورت است و این کشور خواسته است با دلارهای نفتی جنگ هایی را به راه اندازد. هر دو درخواست نشان می دهد که هویت و مدنیت در محاسبات عربستان هیچ جایی ندارد.

اظهارات جان کری و زیپی لیونی نشان می دهد که مقام های عربستان که سخن از روابط ملی و اسلامی و اتحاد ملت های منطقه مطرح می کنند اظهاراتشان دروغ و نفاقی بیش نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    0 3
    کری و اوباما نعمت بودند که کفران نعمت شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس