ارتش عراق

از صبح امروز عملیات پاکسازی مناطق آلوده در مناطق غربی استان الانبار آغاز شده و نیروهای عراقی درصدد هستند تروریست های داعش را از این محور عقب برانند و مرزهای مشترک با سوریه را به کنترل خود درآورند.

به گزارش مشرق، از صبح امروز عملیات پاکسازی مناطق آلوده در مناطق غربی استان الانبار آغاز شده و نیروهای عراقی درصدد هستند تروریست های داعش را از این محور عقب برانند و مرزهای مشترک با سوریه را به کنترل خود درآورند. در این عملیات نیروهای بسیج مردمی، عشایر اهل سنت و پلیس عراق مشارکت دارند.

در این عملیات، نیروهای تیپ ۳۶ بسیج مردمی عراق مسئولیت پاکسازی محور جنوبی منطقه را برعهده دارند؛ یگان موشکی نیروهای بسیج مردمی هم به شدت در حال هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش است.

آخرین خبرها از تحولات میدانی حاکیست، نیروهای بسیج مردمی در گام نخست عملیات و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند منقطه « جباب» را از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و به کنترل خود درآورند.

دقایقی قبل نیز نیروهای تیپ ۳۶ بسیج مردمی عراق در محور جنوبی موفق شدند پایگاه هوایی « السعد» و مناطق « وادی النصر، وادی عبید، وادی الاغر، وادی الحلقوم و وادی الجحیش» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند و حدود ۲۵ تن از عناصر تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، یگان موشکی، توپخانه و جنگنده های عراقی در حال هدف قرار دادن پایگاه ها، اتاق عملیات و انبارهای تسلیحات نظامی گروه تروریستی داعش در غرب استان الانبار هستند.

در حال حاضر، ۷۰ درصد استان الانبار به کنترل نیروهای عراقی درآمده و تنها بخش غربی شامل مناطق « راوه، فرودگاه h۲، گذرگاه مرزی القائم، الکرابله، المکارم، سعیده، العبیدی، حصیله»  در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

از سویی دیگر، نیروهای پلیس، عشایر و بسیج مردمی در حال پیشروی به سمت پایگاه نظامی  K۱  در مجور جنوبی القائم در حال پیشروی هستند؛ نیروهای عراقی در ادامه عملیات در محور جنوبی القائم هم موفق شدند مناطق «حسینیات،النادره و کعره » را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

از محور غربی شهر حدیثه خبر می رسد نیروهای عراق موفق شدند با حمله گسترده علیه مواضع  تروریست های داعش، منطقه« مفرق راوه» و ارتفاع « ملسوس» را به طور کامل پاکسازی کنند.این منطقه راهبردی در مسیر گذرگاه القائم واقع شده است. در جریان این درگیری ها ۲۵ تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    18 0
    الحمد للّٰه ، خدا قوت
  • ali IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    16 0
    یا علی ای مدافعان حق
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    9 0
    نبردآخر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس