نیروهای عراقی

نیروهای عراقی عملیات پاکسازی غرب استان الانبار را از محورهای شرقی و جنوبی گذرگاه القائم برای رسیدن به مرزهای مشترک با سوریه آغاز کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش، بسیج مردمی، عشایر اهل سنت و پلیس فدرال عراق از روز گذشته عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در غرب استان الانبار آغاز کردند و در همان گام نخست موفق شدند با شکستن خطوط دفاعی تروریست های داعش در محورهای مختلف پیشروی کنند.

نیروهای عراقی عملیات پاکسازی غرب استان الانبار را از محورهای شرقی و جنوبی گذرگاه القائم برای رسیدن به مرزهای مشترک با سوریه آغاز کردند؛ در ۲۴ ساعت گذشته، جاده ارتباطی « القائم - عکاشات » و مناطق « راوه، جباب، المشاریع، النادره، الحسینیات،وادی النصر، وادی عبید، وادی الاغر، وادی الحلقوم ، وادی الجحیش، العکره،مفرق راوه، الحصی، پایگاه هوایی سعد« H۲»، پایگاه های الجزیره و البادیه، ارتفاع ملسوس، مجتمع و شرکت فسفات، مرکز تحقیقات کشاورزی، منطقه  H۱، روستای ام الوز»پاکسازی شده اند.

نیروهای بسیج مردمی صبح امروز هم در محور جنوبی گذرگاه القائم موفق شدند ۹ کیلومتر در عمق مناطق بیابانی پیشروی کنند و شماری از تروریست ها را از پای دربیاورند؛ در جریان پاکسازی پایگاه نظامی سعد(H۲) ، «احمد جبار خلف»، سرکرده های ارشد میدانی داعش شناسایی و دستگیر شد.

در محور جنوبی هم نیروهای عراقی خود را به پایگاه K۱ رسانده اند؛ در جریان درگیری ها تاکنون ۷۵ تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیده اند و ۱۵ اتاق عملیات، پایگاه و انبار تسلیحات نظامی داعش منهدم شده است.

گروهی از تروریست های داعش هم پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از برخی مواضع خود عقب نشینی کردند؛ در جریان متواری شدن تروریست ها چندین خودروی انتحاری و انبار تسلیحات کشف و ضبط شد.

نیروهای یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق آزادسازی شده از مین های کار گذاشته وارد منطقه شدند و تاکنون دهها تله انفجاری کار گذاشته شده را کشف و خنثی کرده اند؛ در حد فاصل جاده « عکاشات - القائم» تاکنون ۴۰ تله انفجاری خنثی شده است.

به گزارش مشرق، در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۳۰ درصد مساحت تحت اشغال داعش در استان الانبار، ۵ درصد به کنترل نیروهای عراقی درآمده است اما مناطق مهمی از جمله « گذرگاه مرزی القائم،العبید، T۱ و پایگاه نظامی k۱  » در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاقوت IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    7 3
    بنظر من عراق باید قدرت هوایی خودش رو علیه کفار و اکراد تقویت نماید خرید جی یازده و جی ده عالیه سوخوی 27 و میگ 31 که قاتل جنگنده های آمریکایی هست ....
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      1 0
      بنظر شما مرحوم صدام یزید کافر نیاریم همه شهراشونو بمب باران شیمیایی کنه !? راستی باتوجه به تبحر هوایی شما الان قیمت یه میگ ۲۵ بیرنگ مدل ۹۲ با دو ایربک چنده ?!
  • عباس IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    4 2
    مشرق چند وقت پیش یه فیلم 30 ثانیه ای تو اینستگرام دیدم که یک عدد موتور توربفن اف 100 که تو اف 15 و اف 16 استفاده میشه تست شد .... مسئولین هم که روزه سکوت گرفتند و قایمش می کنند ... تا جایی هم که من میدونم هم فالکن و هم ایگل و هم تامکت می تونند با این موتور پر قدرت و عالی تغذیه بشند . یعنی این پیشران برا هر 3 تاشون مناسب هست .
  • بچه گوساله نوپا IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    5 1
    مشرق چرا در درج نظرات کوتاهی می کنی ؟ عموما نظرات تو در حال بررسی تا روزها باقی می مونند و وقتی حوصله ندارید مطالعه شون کنید اصلا کلا پاکشون می کنید ، با این شرایط همه خبر ها رو از لینک ها و تلگرام می خونند به ضرر خودته عزیزم از من گفتن از شما توجه نکردن این نقشه هم تا حدودی غلطه عراق استان های صلاح و الدین و نینوا رو کلا پاکسازی کرده و فقط مناط کمی در مرز سوریه و عراق در الانبار باقی مونده . این بغدادی هم بالاخره توسط سوخوی 34 و برادر دوقلو سوخوی 35 به هپروت رفت ، حتی جانشین های احتمالیش هم هدف قرار گرفتند و بدرک واصل شدند . حالا هر چند وقت یک باره علکی یکی میاد صدا ضبط میکنه میگه من ابوبکر بغدادیم ،
  • بچه گوساله نوپا IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    3 5
    عراقم مثل آرسن ونگر به گاو پیشونی سفید تبدیل شده که همش درجا میزنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس