شبکه قرآن

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: تلویزیون با پخش برنامه‌های مختلف و مرتبط با اربعین حسینی از 8 آبان ماه برنامه‌های خود را پخش می‌کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - محمدحسین محمدزاه مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما در نشست خبری صبح امروز درباره طرح «سیمای اربعین» گفت: با توجه به نزدیک بودن اجتماع میلیونی برای حضور در اربعین سیدالشهدا در کربلا طرحی را آغاز کردیم که در آن به مسایلی از جمله عمق بخشی به شناخت مخاطبان، فلسفه زیارت و عزاداری امام حسین، مسایل تدوینی در این حوزه و... می‌پردازیم.

وی افزود: به منظور پخش اتفاقات ویژه رویداد عظیم اربعین حسینی (ع) برای مخاطبان، سیمای اربعین از ۸ آبان ماه مصادف با ۱۰ صفر با شعار «احب الله من احب حسینا» راه‌اندازی می‌شود.  دراین میان وظیفه صداوسیما و بویژه شبکه قرآن و معارف سیماست که بتواند با عمق‌شناسی به درک بهتر این واقعه و فلسفه زیارت اربعین بپردازد چرا که لازم است مخاطبان در این مقوله با یک اندیشه ناب و عمیق‌تری نسبت به درک مسائل عاشورا و اربعین قدم در این راه معنوی بگذارند.

محمدزاده اضافه کرد: نیاز است که نحوه فراهم کردن مقدمات این سفر و بسیاری از مسایل مربوط به بهداشت فردی و عمومی و نحوه عبور از مرزهای تعبیه شده برای ورود به خاک عراق و بسیاری از اطلاعات لازم قبل از تشرف اعلام شود. این برنامه‌ها در چهار بخش چهار ساعته به روی آنتن خواهند رفت که شامل فضای اطلاع‌رسانی،‌ ارتباط زنده باچهره‌های قرآنی و اطلاع‌رسانی توسط ۱۲ کمیته که کمیته امنیت و بهداشت شامل آن است، خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن بیان کرد: بسیاری از مخاطبان تمایل دارند که از پنجره رسانه و سیما خود را همراه و هم نفس با این اجتماع احساس کنند که به همین منظور بسیاری از برنامه‌های رسانه‌ای ما نیاز و علاقه‌مندی مخاطب را در نظر گرفته است و با توجه به این نیاز با یک مقدمه زمانی ۱۰ روزه از دوشنبه آینده ۱۰ صفر فضای تلویزیون را برای این رویداد آماده و طرح «سیمای اربعین» را در شبکه قرآن اجرا می‌کنیم. در این طرح از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۳ در بخش‌های مختلف شبکه برنامه‌هایی را برای پخش از شبکه‌های سیما آماده می‌کنیم.

محمدزاده با اشاره به برنامه های مختلف شبکه برای اطلاع رسانی و تبیین ابعاد معنوی پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: ما با ۱۲ کمیته اطلاع رسانی ارتباط داریم و برنامه‌های مختلفی از جمله کلیپ‌ها، نغمه‌ها، مستندهای گزارشی، سخنرانی، صحبت با کارشناس و... را پخش می‌کنیم. همچنین آیتم‌هایی برای سنین کودک و نوجوان داریم و مستندگزارش‌ها که بعضی از آنها برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود پاسخگوی نیاز مخاطبان درباره اربعین خواهند بود.

دبیر شورای معارف سیما عنوان کرد: امسال قرار نیست چندان شورآفرینی داشته باشیم تا کسانی که نتوانستند به پیاده روی اربعین بروند و در خانه بمانند دچار افسردگی شوند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های شبکه بعد از این ایام یادآور شد: «تلاوت» در ۳۰ برنامه تدارک دیده شده که محتوای آن درباره تحلیل مباحث فنی و معرفتی در حوزه تلاوت قرآن کریم با حضور کارشناسان و قاریان ممتاز کشور است. همچنین برنامه «نگین تلاوت» تلاوت هایی است که برای اولین بار از تلویزیون پخش خواهد شد. ما ۱۰۰ قطعه تلاوت برای گروه های کودک و نوجوان شبکه های کودک، امید و شبکه دو در نظر گرفته ایم که توسط قاریان کشور تولید می شود و در اختیار این شبکه ها قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه قرآن به برنامه «نوگلان قرآنی» اشاره و عنوان کرد: در این برنامه که به صورت  ترکیبی برای اولین بار روی آنتن می رود انیمیشن قصه‌های قرآنی که تولید مرکز صبا است، پخش می‌شود. برنامه «رایحه» نیز درباره مستندی است که هر بار به یک نوجوان موفق می‌پردازد. همچنین ما «نیمرخ» قرآنی را با حال و هوای برنامه نوستالژیک «نیمرخ» در ۶۰ قسمت در دست تولید داریم که از ابتدای ربیع الاول پخش می‌شود.

وی در سخنانش به جشنواره فیلم‌های کوتاه ۱۱۴ ثانیه‌ای اشاره و بیان کرد: درصدد برگزاری این جشنواره نیز هستیم و قرار است در آینده نزدیک یک سریال فاخر برای اولین بار از این شبکه آماده پخش شود که جزییات آن در آستانه پخش اعلام می‌شود.

محمدزاده در پایان درباره برنامه «شب آسمانی» که حدود چند سال پیش تعطیل شد، توضیح داد: پرونده این برنامه ۲ سال قبل از ورود من به شبکه بسته شد. با این حال ما اکنون در حال تدارک با کارشناسانی از قم و تهران هستیم که بتوانند در برنامه‌ای مشابه به شبهات مطرح شده در حوزه تشیع و...  پاسخ دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس