کرکوک

خبرها حاکیست، نیروهای تجزیه‌طلب کُرد اجازه خروج به شهروندان را از روستاهای و شهرک‌های حومه تحت تصرف نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

سرویس جهان مشرق - آخرین تحولات میدانی از عراق حاکیست، عملیات نیروهای واکنش سریع ارتش، بسیج مردمی، پلیس فدرال برای پاکسازی مناطق تحت تصرف نیروهای تجزیه طلب کُرد وابسته به مسعود بارزانی در شمال غرب استان نینوا ادامه دارد.

با وجود این که زمزمه های از مذاکرات میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در افکار عمومی مطرح شده اما خبر می رسد نیروهای عراقی به سوی شهر راهبردی «فیشخابور» در حال پیشروی هستند؛ نیروهای تیپ ۳، ۵ و ۱۰ بسیج مردمی در این عملیات شرکت می کنند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه‌ها کلیک کنید**

نیروهای تیپ ۴ بسیج مردمی عراق هم به سمت مرزهای اداری استان اربیل (حومه شرقی استان کرکوک) اعزام خواهند شد تا از حملات احتمالی تجزیه طلبان کرد جلوگیری کنند؛ از صبح امروز هم عملیات پیشروی از محور شمالی گذرگاه ربیعه به سمت فیشخابور آغاز شده است.

در حالی که شماری از نیروهای پیشمرگه کرد حاضر به مقابله با نیروهای عراقی نشدند و خود را تسلیم کردند، گروهی دیگر از نیروهای وابسته به بارزانی و تروریست های «پ ک ک» با آتش خمپاره و شلیک موشک، روستاهای جنوبی حومه شهر فیشخابور را هدف قرار دادند.

تعدادی از نیروهای کُرد خود را تسلیم نیروهای عراقی کردند

نیروهای بسیج مردمی هم در واکنش به این حملات، مواضع نیروهای تجزیه طلب کرد را در این محور هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند؛ چندین آمبولانس از استان دکوک برای انتقال زخمی های نیروهای تجزیه طلب کرد به منطقه اعزام شدند.

با ادامه حملات موشکی نیروهای بسیج مردمی عراق، نیروهای وابسته به بارزانی بخش هایی از شهر مرزی«فیشخابور» را تخلیه کرده اند و به سمت جنوب استان دهوک متواری شده اند.

نیروهای عراقی در شهر مخمور

خبرها حاکیست، نیروهای تجزیه طلب کُرد اجازه خروج به شهروندان را از روستاهای و شهرک های حومه تحت تصرف نمی دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند؛ در صورت پاکسازی شهر فیشخابور، ارتباط نیروهای وابسته به بارزانی با نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق استان حسکه محدودتر می شود.

در صورتی که نیروهای عراقی بتوانند شهر فیشخابور و مناطق حومه را از تصرف نیروهای تجزیه طلب کرد خارج کنند، خود را به ورودی های مرزهای اداری استان «دهوک» می رسانند؛ پس از پاکسازی مناطق تحت تصرف، فقط شماری از نیروهای عراقی برای اداره گذرگاه «ابراهیم خلیل» به استان دهوک اعزام می شوند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه‌ها کلیک کنید**

از شهر ذمار در شمال غرب حومه شهر موصل هم خبر می رسد، نیروهای وابسته به بارزانی در سه سال گذشته ۲۲ روستا را به طور کامل تخریب کرده اند و شهروندان عرب منطقه را به بهانه همکاری با داعش آواره کردند.

از استان کرکوک هم خبر می رسد، دولت مرکزی عراق به منظور تامین امنیت روستاهای حومه منطقه «داقوق»، ۴۰۰ تن از نیروهای بسیج مردمی کرکوک را به منطقه اعزام کرده است.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه‌ها کلیک کنید**

در شمال شرق استان کرکوک هم تعدادی از نیروهای  وابسته به بارزانی و تروریست های « پ.ک.ک» حمله سنگینی را علیه مواضع نیروهای عراقی در منطقه «آلتون کوپری» انجام دادند. نیروهای بسیج مردمی به منطقه اعزام شده اند تا با کمک نیروهای امنیتی و پلیس فدرال حملات را به طور کامل خنثی کنند. دهها تن از اهالی شهر التون کوپری و مناطق حومه از بیم حملات نیروهای بارزانی به سمت شهر کرکوک پناه آورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    61 29
    بانکردیسم همینه مکتبی نا ارام مخالف قوانین مدنی زور گو غاصب مظلوم نما فرصت طلب نژادبرست البته ربطی هم به محرومیت نداره بانکردها در امریکا هم ناارام خواهند بود چون اساسا انها نمیتوانند دیگر اقوام را در کنار خود ببینند اوایل انقلاب در کشور ما چه ها که نکردند اینهم در عراق انهم در ترکیه انهم در سوریه با قاچاق همم کمر اقتصاد ایران رو شکستند گروهکهای متعدد تروریستیشان همانند کوممله بژاک خبات دموکرات و... تمامی ندارد چه کسانی به مجلس کشور حممله کردند همینان بودند با نیرنگ هم سعی در ایجاد تفرقه بین ترکها فارسها عربها و ایران و ترکیه و ایران و عراق و ترکیه و عراق دارند
    • محمدرضا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      41 21
      کاملا موافقم. به کردها نمیشه اعتمادی کرد.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      26 58
      هرکس هستی یه خائنی
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      9 2
      خودت خائن هستی حرف حق تلخه
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    26 6
    الان ....ها ممیان و از شجاعت نداشته موشه ها دفاع میکنند
  • بهزاد IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    34 10
    کردهای عراق فرماندهی منسجم و عاقلی ندارن و نمیشه بهشون اعتماد کرد.
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    23 7
    اگر بکشنشون سریعتر تمام میشه از نقشه های مشرق ک دهوک را چسبیده به سوریه نشان میده معلومه بازم جلوی امریکا سر خم کردن بابا به پیر امریکا دیگه تمامه صیونیسم تمامش کرده وقتیکه همجنسبازی را ازاد کردن و خط قرمز را رد کردن تمام شد از چی میترسین به کی باج میدین اینا حتی دولت امریکا هم نیستن چندتا صهیون توی سیا و پنتاگون هستن که مثل حیوانهای کوچک خودشونو باد میکنن
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      6 27
      عجب.پس چون همجنس بازی آزاد شده امریکا تموم شده!! خخخخخخخخخ.متوهم کی بودی تو؟
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      12 35
      به همین خیال باش ! حاصل سیاست ما وبارزانی تقریبا باخت است ! بارزانی به رفراندم باخت ما به صادرات ! رفراندم تمام شد سهم ایران در صادرات هم با رفراندم رفت ! ترکیه با تبلیغات ورایزنی شلوغش کرد ولی مرز را نبست به این میگن کشور سیاست ! فردا اگه اسراییل حمله کرد به لبنان یا سوریه باز هم ترکیه میاد میگه بریم جنگ اسراییل میخواد لبنان رو بگیره شیعه ها در خطرن و... ولی خودش دربست در اختیار اسراییل خواهد بود ما که درگیر شدیم سوریه هم مرزهاشو با ترکیه باز میکنه !آخر بنده خدا کردها الان به اردوغان احترام میزارن چون محاصره شون نکرد من نمیدونم شما خوابید یا بیهوشید ? تفرقه بیانداز وصادرات کن ! تفرقه بیانداز وپول پارو کن !
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    38 14
    بارزانی باید اعدام شود . خائن است
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    24 5
    اینها اول از آمریکا و اسراییل خط میگیرن و دست به اغتشاش و جنایت میزنن اما بلافاصله با سیلی کوبنده مواجه میشن میتمرگن سر جاشون
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    41 24
    متاسفانه قوم ایرانی اصل کرد که همیشه در دستان پلید خائنیین گرفتاره بازیچه شد وآبروی مردم مسلمان کرد را با پذیرفتن قومومیت اسراییل بر باد داد ای قوم آریا به آغوش اهل بیت پناه بیارید ودنبال زبان وقومیت که وسیله شیطان برای دوری از حق وتباهی انسانیت است بپرهیزید بعد مرگ می پرسند در چه راهی کشته شدی جواب راه بارزانی زبان قوم -پس خدا وپیغمبر کجا بود
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      8 20
      یکی ی تعریف از ایران به ما ارائه بده . مشروعیتش از کجاست ؟! اصن مشروعیت داره ؟!
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      6 1
      ببخشید زبان شما به عنوان زبان رسمی یک کشور داره تدریس میشه ، نوشتار میشه و در سازمان ملل فریاد زده میشه . ولی کوردها با شصت میلیون نفر در تمامی دنیا باید یا به زبان فارسی حرف بزنند یا ترکی و یا عربی . ای کاش مشرق این پیام من رو میذاشتی و تعصب تو رو نمی گرفت !!
    • ساسان IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      3 3
      مشروعیتش از اونجایی هست که امثال منی داره که حاضریم بخاطرش از روی نعش امثال تویی رد بشیم همونجور که سال ۵۹ پدرانمون رد شدند و در این راه جان برامون کم ارزشترین چیزه
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      1 4
      تو در مورد مشروعیت جهل و قوم گرایی و نژاد پرستی خودت صحبت کن قوم گرای نادون! مشروعیت ایران قدمتش به قدمت تاریخه، یعنی دقیقا همون چیزی که تو فهمی ازش نداری!
  • US ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    5 4
    عجب ....
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    19 16
    من شاید عده ای از دوستان بگن افراطی هستم باور کنید تنها راه مقابله با کردها بمباران کردن آنها با جنگندها است
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      1 1
      چه بی توقع ! خدا شفا بده همه مریضای اسلام رو ...
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
      4 1
      خدا رو شکر کشوری مثل امریکا وجود داره که که حداقل جلوی بمباران هوایی رو از صدام و امثال شما گرفته
  • AE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    13 33
    یعنی اینا که سرزمینشونو اشغال کردن ،و150هزار کرد رواواره کردن و کرکوک روبا 60درصد کرد مال خودشون میدونن ،راه اسلام رو طی میکنن؟؟نه عزیزم خیلی قبل ازتشکیل کشورعراق ،کردا دنبال حقشون بودن وانشاا...بهش میرسن ،ضمنا کردبه کسی ظلم نکرده بلکه همیشه بهش ظلم شده ،حالاهم بخاطراینکه مردم مدنی کشته نشن خواستارمذاکره شده که عبادی نمیخوادبپذیره ،البته اگه نپذیره به ضررش تموم خواهدشد،
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      0 7
      عشیره بارزانی ها کرد های حکاری ترکیه هستند که به اربیل کوچ کردند و طالبانی ها هم عشیره زنگنه که در اصل کرمانشاهی هستند و رفتند به سلیمانی شمال عراق مال اشوری ها و ایزدی هاست دو کرکوک 60 درصد کرده همین اغراق هایتان من را کشته با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود جمع عرب ها ترکمن ها و اشوری ها بالای هشتاد درصده
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      1 4
      کدوم سرزمین.اینا یه مشت یهودی کثیف هستن که اومدن اینجا ساکن شدن تا منطقه رو تجزیه کنن اسرائیل دوم تشکیل بدن.اینا اکسیژن کره زمین رو هم کثیف میکنن با نفس کشیدنشون سرزمین کجا بود؟
  • US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    10 3
    سرکنسولگری ایران در اربیل اعلام کرد مرز باشماق مریوان با استان سلیمانیه از صبح چهارشنبه فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    18 23
    بانترکیسم کثیف با نفوذی که در همه جا داره میخاد کوردها هم مثل ارمنی ها قتل و عام بشن یه چیزیم طلبکار بشن سایت نفرت انگیز مشرقم شده تریبون ازادشون
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      2 3
      این طرز تفکر شماست ترک ها چیکار کرده اند کرد ها در عراق توسط عراق شکست خوردند توسط عرب ها و اختلاف عشیره ای اگه می خواهی دلت خنک بشه باشه بنداز سر ترک ها
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      3 4
      بهتره بدونی کردها در دولت عثمانی ارامنه رو قتل عام کردند و اکنون هم سرزمین ارامنه توسط کردها سکنی گزیده شده
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    26 6
    بارزانی باید محکوم به اعدام شود. باید پسرانش هم به خاطر قاچاق نفت و همدستی با تروریست اعدام شوند . البته باید سران تجزیه طلب کرد خود را در بغداد تسلیم کنند. دولت عراق چرا از نیروی هوایی برای تجزیه طلبان خائن استفاده نمی کنید.؟
  • FR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    10 12
    شاهنامه آخرش خوشه.
  • FR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    13 7
    جان و ناموسم فدای حاج قاسم
  • FR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    13 5
    سید حسن نصراله الگوی من هست مقاومت همیشه پیروزه مشرق جان دمت گرم که کامنتها رو سریع منتشر میکنی
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    28 15
    اونایی که برای همه پرسی کردستان جشن گرفتن و قر دادن حالا باید مجلس ترحیم برگزار کنن . خخخخخ
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    25 6
    در مورد یک قوم نمیشه کلی نظر داد ، سالهاست دشمنان ملت های منطقه روی کوردها کار می کنند تا ناسیونالیست رو بینشون جا بندارن و از مردم منطقه جداشون کنند تا جای پای جدید تو منطقه پیدا کنند ،
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      4 3
      ولی کردها هم این بتانسیل ناسیونالیستی رو دارند
  • شهرام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    9 4
    من کرد هستم اهل کرمانشاه - متاسفانه راجب کردها زیاد بد میگن اما مردم کرد غیورند و از کشور عزیز ایران در 8 سال دفاع مقدس جانانه دفاع کردند خواهشن توهین نکنید اونایی که بنام کرد دنبال جنجال افرینی تو منطقه هستن خیانتکارن نوکر امریکا و صهیونیسمن -حساب کردها را با خیانت کارا جدا کنین
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
      2 3
      حساب خیل عظیمی که با برگذاری رفراندو به شادی در شهرها برداختند چه؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    1 1
    عراق یه کشور شکست خورده و تجزیه شده است سوریه هم همینطور.
  • زیبا احمدپور US ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 1
    جالب بود
  • وحید IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    0 5
    این رفراندوم و هیاهویی که در اقلیم کردستان عراق ایجاد شد در جهت قدرت طلبی و تمایلات دنیوی خانواده بارزانی و اطرافیانش هست و کوردهای عزیز رو قربانی امیال نفسانی خودشون کردند.کردها یک قوم ایرانی هستند که در منطقه در طول قرنها پراکنده شدند و در جنگهای ایران و عثمانی از تمامیت ارضی ایران خارج شدند،پس تجزیه طلبی آنها به عنوان یک ملت مستقل خطای بزرگ است چون آنها قومی از اقوام ایرانی هستند و ملتی جداگانه نیستند.کردها در هرجای دنیا باشند ایرانی اند وبه اثبات تاریخ شمال عراق امروزی مرکز جغرافیایی ایران بوده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس