بیژن حیدری

در بررسی دیدارهایی که بیژن حیدری داور دربی هشتاد و پنجم برای سرخابی ها انجام داده مشخص شد این داور رویکردی مهربانانه تر با تیم استقلال داشته است.

سرویس ورزش مشرق – با اعلام رسمی کمیته داوران فدراسیون فوتبال بیژن حیدری داور بین المللی کشورمان در حالی برای قضاوت دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در هفته دهم لیگ برتر انتخاب شد که پیش از این سابقه 8 بار قضاوت برای این دو تیم را در کارنامه اش داشته است.

*سوت دربی در دهان دکتر ارتوپد

بیژن حیدری متولد سی ام تیر ماه سال 1359 در شهر همدان است که با 37 سال سن از سال 1378 داوری را شروع و در سال 1385 درجه ملی خود را دریافت کرده ‌است. وی دارای مدرک دکترای ارتوپدی نیز هست و در کنار داوری فوتبال، طبابت نیز می‌کند.

*اولین قضاوت لیگ برتری

به گزارش مشرق، او برای نخستین بار در تاریخ مسابقات لیگ برتر در لیگ دوازدهم قضاوت دیدار تیم های گهر درود و سایپا را برعهده گرفت و از آن تاریخ رسما کار در فضای حرفه ای فوتبال را به عنوان داور وسط شروع کرد. دیداری که در تاریخ 20 اردیبهشت سال 1392 و در چارچوب هفته پایانی لیگ برگزار شد.

*سوت زدن در AFC CUP

بیژن حیدری در این سالها موفق شد مدارج بین المللی را طی کرده و در همین اواخر و در ای اف سی کاپ(AFC CUP) 4 بار در کوبل داوری قرار گرفت. او در این 4 بازی 2 بار به عنوان داور وسط سوت زد و دو دیدار را هم داور چهارم (رزرو) بود.

*قضاوت در 2 دیدار انتخابی جام جهانی

حیدری در دیدار رفت تیم های سوریه و استرالیا که با نتیجه یک بر یک به تساوی انجامید در کوبل داوری به عنوان داور چهارم قضاوت کرد. دیدار جنجالی که در آن فغانی با اعلام پنالتی برای سوریه ای ها حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن صحنه به راه انداخت. او پیش از این دیدار در بازی قرقیزستان و تاجیکستان هم داور چهارم بود.

*اولین و آخرین قضاوت برای سرخابی ها

او نخستین تجربه قضاوت برای یکی از دو تیم پرطرفدار ایران را با سوت زدن در بازی استقلال – گسترش فولاد در لیگ پانزدهم آغاز کرد. بازی که با نتیجه 2-0 به سود آبی های تهرانی تمام شد. او آخرین دیداری که برای یکی از این دو تیم در همه این سالها سوت زده است را نیز برای استقلالی ها به میدان رفت. دیدار استقلال – تراکتورسازی در لیگ هفدهم که با نتیجه 0-1 به سود استقلال تمام شد.

*قلع و قمع پرسپولیس

حیدری در این مدت در 4 مسابقه برای پرسپولیس سوت زده و در مجموع 11 بار کارت زرد و قرمز(یکبار در لیگ شانزدهم - کمال کامیابی نیا در دیدار با تراکتورسازی) را برای بازیکنان این تیم از جیبش خارج کرده است. این درحالی بوده که همین داور در همین تعداد بازی که برای استقلال سوت زده فقط 7 بار کارت زرد به آبی پوشان تهرانی نشان داده و در قیاس با این تیم حیدری پرسپولیسی ها را قلع و قمع کرده است.

*خوش یمن برای سرخابی ها

دکتر بیژن در همه 8 مسابقه ای که برای استقلال و پرسپولیس سوت زده سهم هر یک از تیم ها 3 برد و یک تساوی بوده است با این تفاوت که استقلالی ها در این 4 بازی 7 گل زده داشته و 2 خورده ولی پرسپولیس 8 گل زده با همین تعداد گل خورده! همین که هیچ یک از دو تیم در این 8 بازی که حیدری برای شان قضاوت کرده است نباخته اند می تواند برای افراد خرافاتی بهانه ای باشد تا نتیجه این دربی(هشتاد و پنج) را مساوی برای هر دو تیم پیش بینی کنند!

جدول عملکرد بیژن حیدری در دیدارهایی که برای سرخابی ها سوت زده است

تیم

برد

باخت

مساوی

زده

خورده

کارت زرد

کارت قرمز

استقلال

3

-

1

7

2

7

-

پرسپولیس

3

-

1

8

2

11

1

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    5 7
    لنگ با هیچ کدوم از داورای سازمان لیگ نمیبازه.
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    1 0
    سخت گیری با پرسپولیس بخصوص در قضیه دادن کارت های زرد و قرمز پارسال عملا پرسپولیس رو کرده بود پر کارت ترین تیم لیگ این موضوع واقعا عجیب و جای سواله چرا این قدر به بازیکنان پرسپولیس راحت کارت میده به بقیه خیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس