ابراهیم آشتیانی در دربی

مدافع فقید باشگاه پرسپولیس با سابقه حضور در 15 شهرآورد، دربی هشتاد و پنجم را ندیده به دیار باقی شتافت.

سرویس ورزش مشرق – صبح امروز خبر تلخ درگذشت ابراهیم آشتیانی مدافع باسواد و خوش اخلاق اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس جامعه فوتبال کشور را عزادار کرد. (بیوگرافی کامل ابراهیم آشتیانی را اینجا بخوانید)

زنده یاد ابراهیم آشتیانی جزو دربی بازهایی بود که از اولین دربی تهران در ترکیب تیم پرسپولیس رودرروی رقیب همشهری اش به میدان رفت و در حدفاصل سال های 1347 تا 1354 توانست در 15 دربی به میدان برود.

*حضور در دو دربی معروف و خاطره انگیز

او در این 15 دیدار این بخت را داشت که در دو دربی معروف سالهای 1350 و 1352 که با نتایج 4-1 و 0-6 به سود سرخپوشان تهرانی تمام شد نیز حضور داشته باشد ولی هرگز موفق به باز کردن این تیم نشد چون در پست دفاع راست بازی می کرد و کمتر فرصت می یافت جلو برود. (روایت مرحوم آشتیانی از دربی معروف 6 تایی را اینجا بخوانید)

*اولین دربی آشتیانی

مرحوم ابراهیم آشتیانی برای نخستین بار در اولین دیدار این دو تیم که در تاریخ 16 فروردین سال 1347 برگزار شد در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت. بازی که در نهایت با نتیجه 0-0 به پایان رسید. پیشکسوت فقید پرسپولیس از آن دیدار تا هجدهمین دربی در 15 بازی بین پرسپولیس و استقلال به میدان رفت.

*آشتیانی کدام دربی ها نبود!

آشتیانی در دربی های چهارم، دهم و پانزدهم به دلایل مختلف از همراهی تیمش باز ماند. ناگفته نماند از سه دربی که او در ترکیب پرسپولیس به میدان نرفت این تیم دو بار (دربی های چهارم0-1 و دهم 0-2) را باخت و در دربی پانزدهم 2 بر 1 برنده زمین را ترک کرد.

*عملکرد آشتیانی در دربی ها

زنده یاد آشتیانی در نهایت در 4 دربی همراه پرسپولیس برنده زمین را ترک کرد. او 6 دربی را با نتیجه تساوی پشت سرگذاشت و در 5 بازی هم روبروی استقلال بازنده از میدان مسابقه بیرون رفت.

*حضور در دربی جنجالی

او در دربی ششم که تا دقیقه 80 بیشتر به طول نینجامید هم حضور داشت. دربی جنجالی که به دلیل درگیری درون زمین داور بازی را قطع کرد و با اینکه تا آن زمان هر دو تیم با یک گل مساوی بودند پس از پایان دیدار کمیته انضباطی فدراسیون نتیجه را 0-3 به سود استقلال تعیین کرد!

*آخرین دربی آشتیانی

آخرین دربی که ابراهیم آشتانی به عنوان بازیکن در آن حضور داشت به 27 اسفند سال 1354 برمی گردد. دیداری که در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و پس از آن آشتیانی دیگر در هیچ دربی به میدان نرفت.

*کاپیتانی ها در دربی

او پس از غیبت در دربی پانزدهم در سه دربی پس از آن که آخرین مسابقاتش با پیراهن پرسپولیس رودرروی استقلال بود با بازوبند کاپیتانی وارد میدان شد.

یادش گرامی و روحش شاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس