کد خبر 789756
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
دیدار تیم فوتبال نوجوانان ایران با اسپانیا

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر ضرورت حفظ بازیکنان و کادر فنی تیم نوجوانان، گفت: عباس چمنیان باید به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب شود.

به گزارش مشرق، محمود یاوری، درباره شکست تیم فوتبال نوجوانان ایران مقابل اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی نوجوانان، گفت: برای این تیم زحمت زیادی کشیده شد و فدراسیون فوتبال اردوهای مختلف داخلی و خارجی تدارک دید. من یکی از تمرینات تیم نوجوانان را از نزدیک مشاهده کرده بودم. الحق که عباس چمنیان سرمربی تیم نوجوانان کارش را به خوبی بلد است و تمرینات هدف داری برای تیم در نظر گرفته بود. انسجام تیمی نوجوانان و ارتباط خوبشان با کادر فنی، از نقاط قوت این تیم بود.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه باید با بازیکنان تیم نوجوانان بیشتر کار شود، تاکید کرد: در بلند مدت، این تیم یکی از بهترین تیم های فوتبال خواهد شد. بازیکنان نوجوانان باید در لیگ برتر بازی کنند. باشگاه ها باید از این بازیکنان بیشتر استفاده کنند. معمولا بازیکنان تیم نوجوانان وقتی به سن جوانان می رسند، محو می شوند و کسی از آنها استفاده نمی کند. در لیگ برتر هم همینطور. متاسفانه باشگاه های ما نتیجه گرا هستند و فرصت زیادی به بازیکنان جوان نمی دهند. فقط بعضی از باشگاه ها از بازیکنان جوان استفاده می کنند که آنها هم به خاطر مشکلات مالی این رویه را در پیش گرفته اند. فدراسیون فوتبال باید محکمتر پای کار باشد. در صورتی که به بازیکنان نوجوان و جوان توجه نشود و نادیده گرفته شوند، رسوب می شوند و از بین می روند.

یاوری با اشاره به عملکرد عباس چمنیان در تیم نوجوانان، ادامه داد: چمنیان باید با همین تیم نوجوانان به تیم جوانان برود. همانطور که می دانید سرمربی تیم نوجوانان اسپانیا حدود شش، هفت سال با این تیم کار کرده بود. این نشان می دهد فدراسیون فوتبال اسپانیا به این مربی اعتماد کرده است. فدراسیون باید به مربیانش زمان بدهد. اعتقاد دارم برخوردی هم که فدراسیون فوتبال با امیرحسین پیروانی داشت، درست نبود. همانطور که بازیکن جوان نیاز به رشد و اشتباه دارد، مربیان جوان هم همینطور هستند. حالا هم اعتقاد دارم باید از چمنیان در تیم جوانان استفاده شود و باید به این مربی اعتماد شود.

وی در خصوص تیم ملی فوتبال و برنامه این تیم قبل از شروع جام جهانی روسیه، گفت: امیدوارم زمینه برگزاری بازی هایی که کارلوس کی روش می خواهد، فراهم شود. تیم ملی الان حتی بیشتر از زمانی که در مرحله انتخابی جام جهانی بود، به بازی تدارکاتی نیاز دارد. باید برای تیم ملی هزینه های خاص و بازی های تدارکاتی بزرگ در نظر گرفت. ما حتی باید با تیم هایی که به جام جهانی نرسیدند از جمله آمریکا و هلند بازی کنیم. این مسابقات به درد تیم ملی می خورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس