شاه آبادی

معاونت صدا در این باره گفت: امروز در جهان اسلام هیچ رخدادی بدون در نظر گرفتن نقش ایران میسر نیست. مدافعان حرم کسانی هستند که استراتژی امروز نظام به پشتوانه آنها صورت میگیرد.

به گزارش مشرق، نشست خبری نخستین رزم‌واره مدافعان حرم به همت رادیو ایران صبح امروز و با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدا، علی فروغی رئیس بسیج سازمان صداوسیما، علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی، بهنام احمدپور مدیر رادیو ایران، سعید مقیسه مدیر کل بازار، محتوا و نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما، فرزاد طالبی مدیرکل موسیقی و نماینده معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرجادی نماینده معاونت امور مطبوعاتی به منظور تشریح برنامه‌های نخستین رزم‌واره مدافعان حرم برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی در اولین نشست رسانه‌ای خود با اهالی رسانه درباره نقش رسانه در بازتاب دلاوری‌های مدافعان حرم گفت: چندین نهاد دست به دست هم داده‌اند تا برای نخستین بار رزم‌واره‌ای که بتواند یاد مدافعان حرم را گرامی بدارد، رقم بخورد. گرامیداشت عزیزانی که جان بر کف از وطن دفاع می‌کنند، عزیزانی که نسل نو انقلاب هستند و در مواجهه با اشرار سینه سپر کرده‌اند. رسالت رسانه است که الگوسازی مناسبی را برای مدافعان حرم ترسیم کند.

او با اعتقاد بر اینکه غنای یک رسانه تعامل با مخاطبانش است، گفت: امکان ندارد یک رسانه مدعی رشد روزافزون باشد و خودش را بی‌نیاز از تعامل با مخاطبان در تدوین و تألیف محتوای خود بداند. رادیو و سایر رسانه‌ها بی‌نیاز از مشارکت و تعامل جدی با مخاطبان خود در تولید آثار فرهنگی و هنری نیستند و غنای رسانه ما به تعامل مداوم با مخاطبان است.

معاون صدا در ادامه گفت: سیاست کلانی که امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم‌داری آن را بر عهده دارد، یکی از فرصت‌های اجتناب‌ناپذیری است که رسانه‌ها باید به آن بپردازند و رزم‌واره باید عرصه‌ای برای نمایش دلاوری‌های کسانی باشد که امروز در مواجهه با دشمن، رشادت‌های بی‌بدیلی از خود نشان می‌دهند.

شاه‌آبادی گفت: ابعاد مختلف نقش مدافعان حرم در جایگاهی که جمهوری اسلامی ایران در جهان دارد، بر کسی پوشیده نیست اما گاهی اوقات به دلایل مختلف و به جهت امنیت بالا این نقش‌ها از یادها می‌رود. این رزم‌واره باید جلوی کمرنگ شدن‌ها و فراموش شدن‌ها را بگیرد.

معاونت صدا در این باره گفت:  امروز در جهان اسلام هیچ رخدادی بدون در نظر گرفتن نقش ایران میسر نیست.  مدافعان حرم کسانی هستند که استراتژی امروز نظام به پشتوانه آنها صورت میگیرد.

او با اشاره به حضور پرشکوه مردم در تشییع پیکر شهید محسن حججی گفت: حضور مردم در تشییع پیکر شهید محسن حججی لحظات ماندگاری را بوجود آورد و زمینه مناسبی را برای هنرمندان فراهم کرد که رسانه باید چنین لحظاتی را دریابد.

معاون صدا در بخش دیگری از سخنان خود با اعتقاد بر اینکه امروز زمان آن گذشته است که عده‌ای در اتاق‌های دربسته بنشینند و مطلب برای روزنامه‌ها بنویسند، گفت: امروز هر فردی فرصت بروز و ظهور دارد و رسانه‌ها هستند که باید این فرصت‌ها را دریابند. ما در رسانه‌های خود بی‌نیاز از مخاطبان‌مان نیستیم و این رزم‌واره این فرصت دوسویه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا مردم و هنرمندان لحظات ناب را ماندگار کنند و ظرفیت مخاطبان را در این زمینه‌ها دریابند.

***

در بخش دیگری از این نشست علی‌اصغر جعفری رئیس ستاد برگزاری رزم‌واره مدافعان حرم نیز در سخنانی گفت: بحث مدافعان حرم را از مقاومت در هشت سال دفاع مقدس جدا نمی‌دانیم. ما وظیفه داریم از کسانی که در این راه جان خودشان را تقدیم کرده‌اند و یک شکست را به پیروزی حتمی تبدیل کرده‌اند، تجلیل کنیم. وظیفه داریم این فرهنگ را تقویت و نسل جوان را با آن آشنا کنیم و به شبهات پاسخ دهیم. تجلیل از مدافعان حرم تجلیل از حیثیت، باورها و اعتقادات شیعی و بلوغ ملت ایران است.

وی همچنین در توضیحاتی درباره نخستین رزم‌واره مدافعان حرم مطرح کرد:‌ رزم‌واره مدافعان حرم حرکتی است که با پیشنهادی از سوی رادیو ایران برگزار می‌شود. ما امروز شاهد برگزاری این رزم‌واره در دو حوزه تخصصی و مردمی خواهیم بود. این رزم‌واره به دنبال آن است که آثار تولید شده را در ۳۰ آذر ماه در یک رقابت حرفه‌ای بسنجد.

جعفری با اشاره به اینکه ایده این رزمواره از سوی شبکه رادیویی ایران مطرح شد، گفت: با هم‌اندیشی و هماهنگی میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان صدا و سیما قرار بر این شد که این رزمواره تقویت شود و در همه حوزه‌ها این رزمواره انجام شود.

جعفری درباره بخش‌های مختلف مسابقه توضیحاتی را ارائه داد.به دنبال آن هر یک از دبیران بخش‌های مختلف این رزم‌واره، به تشریح بخش‌های مختلف آن پرداختند.

در نخستین رزم‌واره مدافعان حرم که در بخش‌های دیداری، شنیداری، موسیقی، سرود، نغمه‌های آیینی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، فضای مجازی و مردمی برگزار می‌شود، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابی‌گری و مقاومت مردمی، یکی از اهداف به حساب می‌آید.

اختتامیه نخستین رزم‌واره مدافعان حرم ۱۸ دی‌ ماه برگزار می‌شود و سازمان بسیج صداوسیما، سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در این رزم‌واره مشارکت دارند.

معرفی فعالیت‌های هنری هنرمندان در مقوله دفاع از حریم اهل بیت، تقویت حرکت‌های هنری ـ رسانه‌ای در حوزه مدافعان حرم، معرفی مدافعان حرم و خانواده‌هایشان به عنوان محصول و رویش انقلاب اسلامی، تقویت روحیه انقلابی و جهادی، از جمله اهداف برگزاری این رزم‌واره در گفته‌های دبیران آن در این نشست خبری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس