آرايشگاه‌هاي زنانه

رئیس تعزیزات حکومتی: بعضی باندهای فساد با مدیریت آرایشگاه‌ها هدایت می‌شوند.

به گزارش مشرق، کارت عروسی را که تحویل می‌گیری، آدرس نظرت را به خود جلب می‌کند؛‌باغی در اطراف شهریار! اولین سؤالی که در ذهنت شکل می‌گیرد، این است که این همه تالار وسط شهر هست، چرا باید جایی به این دوری انتخاب شود؟ پاسخت را اما خیلی زود می‌گیری؛‌عروسی قرار است مختلط برگزار شود و به همین خاطر هم باغ تالاری در اطراف شهریار را انتخاب کرده‌اند.

ماجرا اما به همین جا ختم نمی‌شود.‌به جز سالن‌های بزرگی که در اطراف تهران به مجالس عروسی مختلط اختصاص دارد، هستند سالن‌های آرایش مختلطی که در آنها آقایان به خانم‌ها خدمات آرایشی ارائه می‌کنند! آرایشگاه‌هایی که هدفشان ارائه خدمات آرایشی نیست، بلکه بر سر راه زنان و دختران تور پهن کرده‌اند تا آنها را جذب باندهای فساد کنند و به خارج از کشور بفرستند. 

«تا پایان شهریور سال جاری تعداد آرایشگاه‌های زنانه دارای مجوز صنفی در تهران هزار و ۳۷۳ اعلام شده است، در حالی که آرایشگاه‌های غیرمجاز هزار و ۵۴۲ است»‌؛ این خبر را عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران به نقل از نماینده اتحادیه صنف آرایشگاه‌های زنانه مطرح می‌کند. بنا به تأکید وی، حسب گزارش تاکنون ۳۵۰ آرایشگاه زنانه فاقد مجوز پلمب شده و از جمله اقدامات غیرقانونی این واحدهای صنفی، برگزاری تورهای آموزشی به خارج از کشور است. به این ترتیب به ویژه در ماه‌های محرم و صفر، زنان آرایشگر را در قالب تورهای آموزشی بدون مجوز به برخی کشورهای همسایه و منطقه می‌برند و دوره‌های آموزش آرایشگری برگزار می‌کنند و این اقدامات مجرمانه در فضای مجازی و حتی در برخی سایت‌های داخلی تبلیغ می‌شود.

اما این، تمام تخلفات آرایشگاه‌های زنانه نیست و به این فهرست باید فیلمبرداری پنهانی از زنانی که برای دریافت خدمات مراجعه کرده‌اند و همچنین حضور آرایشگر مرد برای ارائه خدمات آرایشی به زنان را اضافه کرد!

  

شایعه‌ای که تأیید شد

صحبت‌های ضد و نقیض و حرف‌های درگوشی درباره آرایشگاه‌های زیرزمینی زنانه که در آن آرایشگر مرد وجود دارد، چند سال پیش بود که به رسانه‌ها راه یافت و علامت تعجبی بزرگ در برابرش قرار گرفت؛‌تعجبی توأم با ناباوری که این خبر را در حد یک شایعه قرار داد. اواخر سال گذشته بود که معلوم شد این ماجرا شایعه نبوده‌است و حقیقت دارد.‌منبع تأیید خبر هم علیرضا جمشیدی، رئیس تعزیزات حکومتی بود که در این باره گفت: «طبق تحقیقی که صورت گرفته است، ۱۰ هزار آرایشگاه غیرمجاز در حال فعالیت هستند و در تهران به وفور گزارش داریم که مردان کارهای آرایشی را برای زنان انجام می‌دهند و بعضاً باندهای فسادی هستند که با رهبریت آرایشگاه‌ها دنبال می‌شود، حتی دختران را به خارج از ایران هم می‌فرستند.

این اتفاقات خاموشی است که دختران جوان را هدف قرار داده‌اند، بنابراین باید نظارت جامعی بر نحوه فعالیت آرایشگاه‌ها وجود داشته باشد، امیدواریم طی طرحی که به صورت کشوری برگزار می‌شود، بتوانیم این مشکل را کمرنگ‌تر کنیم و اگر نیاز به برخورد بود، برخورد جدی انجام دهیم.» اظهارات علی‌اکبر مختاری، مدیر کل تعزیرات استان البرز سند دیگری از وجود چنین آرایشگاه‌ها بود. وی در گزارشی که از تخلفات آرایشگاه‌های استان البرز ارائه کرد، ‌گفته بود: در برخی از آرایشگاه‌های زنانه، آرایشگرهای مرد حضور داشته‌اند. با تمام اینها اما همچنان برخوردی جدی با آرایشگاه‌های مختلط زنانه صورت نگرفته و این آرایشگاه‌ها به کانونی برای تخلفات بزک کرده تبدیل شده‌است. 

  

زیرزمین‌هایی که حریم شخصی‌اند!

ظاهراً برخورد با این آرایشگاه‌های زیرزمینی چندان هم کار ساده‌ای نیست. مهوش ایزدی، قاضی شعبه ۶۰ تعزیرات حکومتی تهران درباره چالش‌های موجود بر سر راه ممانعت از فعالیت آرایشگاه‌های بدون مجوز می‌گوید: «یکی از مشکلات بزرگ در مورد نظارت بر فعالیت آرایشگاه این است که بسیاری از متصدیان این واحدها، مجوز و پروانه فعالیت ندارند و به صورت زیرزمینی و بدون اخذ پروانه فعالیت می‌کنند.»  

بنابراین اگرچه تعزیرات مرجع رسیدگی است، اما مستقیم نمی‌تواند به این مسئله ورود کند و در راستای ماده ۲۷ قانون نظام صنفی اتحادیه با همکاری نیروی انتظامی می‌تواند محل‌های بدون پروانه را پلمب کند و در واقع تعزیرات در مورد آرایشگاه‌های فاقد مجوز تکلیف ندارد.  به گفته ایزدی بیشتر آرایشگاه‌های بدون مجوز یا پروانه کسب در مکانی غیر از واحد صنفی یا در منازل مسکونی فعالیت می‌کنند و به آسانی تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند و در وضعیت موجود برخورد با اینگونه افراد بسیار مشکل است.  

آنگونه که سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید نیز مشکلاتی در مسیر برخورد با این سالن‌های آرایش متخلف وجود دارد، به این دلیل که آنها در فضای بسته که حریم شخصی افراد محسوب شده، فعالیت می‌کنند و بر اساس قانون نیز نمی‌توان به منظور بررسی وضعیتشان به این فضاها ورود پیدا کرد.  

وی درباره آسیب‌های آرایشگاه‌های مختلط معتقد است: «شاید انجام اقدام خلاف قانون در سالن‌های آرایش مختلط تنها به بدحجابی ختم شود، اما اگر این نوع ارائه خدمات در آرایشگاه‌های دارای مجوز صورت بگیرد، به ترویج فرهنگ غیراسلامی منتهی خواهد شد؛ آسیب‌های اجتماعی‌ای همچون ایجاد خانه‌های فساد و طلاق که بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند، کمترین معضلات ناشی از ایجاد آرایشگاه‌های مختلط است، بنابراین این نوع آرایشگاه‌ها به خودی خود زمینه‌ساز بروز ناهنجاری‌های اجتماعی هستند.»

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    6 32
    والا خارجیا ارایشگاه مختلط دارن هیچیم نمیشه مشکل جای دیگس
    • مهرداد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
      7 4
      خارجی ها که همه چیشون هست تو دفاع نکن لطفا". یه هفته خارج رفتن که دید درستی به آدم نمی دهد از اونایی بپرس که خانه و زندگیشون توی خارجه. البته اگه منصف باشند.
    • پویا IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
      9 3
      مشكل شمايي ، خارج بخوره توی اون سرت ، با اون طرز تفکر احمقانه ات
    • مانی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
      5 2
      مطمئنی هیچی نمیشه ؟؟؟!!!
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
      6 2
      هنوز عده ای مردم ساده لوح هستند که می پرسند اگر بی حجابی فساد می آورد چرا در غرب فساد نیست و یک پسر جوان غربی با دیدن دختران نیمه عریان تحریک نمی شود؟ در حالی که این یک خطای بزرگ است. در واقع آمار وحشتناک تجاوز  به زنان و دختران دیگر از حد متعارف گذشته و کار به تجاوز به محارم و حیوانات کشیده است . آنها این مسائل را به صورت یک مساله طبیعی پذیرفته اند  و آن را به آسانی در فیلمها و سریالها و کارتونهایشان نشان می دهند. اما متاسفانه وقتی دو نسل ایرانیان برنامه های غربی را به صورت سانسور شده مشاهده کرده اند باورشان آمده که می شود زن و مرد مختلط و نیمه برهنه بگویند و بخندند و هیچ اتفاقی هم نیفتد! در واقع این یکی مصایبی است که انقلاب از دست صدا و سیمای غیر انقلابی دارد می کشد.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    15 1
    من موندم که تو کشور ما این آرایشگاههای زنانه یه متولی با شرف نداره که یه نظارتی به قیمت های نجومیه اونا یندازه و سر و سامونشون بده در حال حاضر درآمد هر آرایشگاه زنانه در پایین شهر(بالای شهر بماند) از درآمد یه سرمایه دار و یا مسئول بلند پایه کشوری بالاتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    11 3
    وزیر اطلاعات مملکت، الان جا داره بمیری. جا داره هممون بمیریم
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    9 4
    دختری که دوست داره بره پیش یه مرد آرایش کنه ؛بی حیاست وبه فاحشه گری علاقه داره؛پس لایق ترحم ودلسوزی نیست!!
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    5 4
    دختری که دوست داره بره پیش یه مرد آرایش کنه ؛بی حیاست وبه فاحشه گری علاقه داره؛پس لایق ترحم ودلسوزی نیست!!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    1 2
    والا من يك همكار خانم متاهل داشتم كه اتفاقا همراه شوهرش ميرفت پيش يك آرايشگر مرد براي كوتاهي مو خودتون قضاوت كنيد ديگه
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
      3 2
      قضاوت:وقتی عرضه بدن میشه زنای بدن ونگاه مرد میشه زنای چشم ,اون فاحشه هست واینم دیوث. چیز عجیبی نیست؛این مردایی که زناشونو دستی دادن برای جهاد نکاح؛مگه خرْ دیوث نبودند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس