کد خبر 788905
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
حرم امام رضا (ع) از نمایی متفاوت

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: گردش مالی حاصل از حضور زائران در مشهد سالانه بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش مشرق، محمد حسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ظهر شنبه در دیدار با  قائم مقام آستان قدس رضوی اظهارکرد:  یکی از مهم ترین ارکان ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی آستان قدس  است و با توجه به انبوه زائر و مسافر در دهه پایانی صفر به مشهد می آیند، به اختصاص یافتن سه روزه فاز اول زائر شهر رضوی با ظرفیتی بالغ بر۴ هزار و ۵۰۰نفر، به این زائران تاکید شود. 

وی افزود: رادیو ماهواره ای زیارت در مساحتی بالغ بر ۶۵۰ متر مربع و با صرف تجهیزات نوین و نیروهای مستعد ، جوان و کارآمد آماده شروع به کار کرده و با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح آزمایشی شده است.

معاون استاندار با اشاره به طرح زیارت گروهی مبدا به مبدا اظهار کرد: از فعالیت این طرح حدود یک سال می گذرد که در این مدت با همکاری بخش خصوصی حدود ۵۰ هزار زائر وارد مشهد شده است و  میزان گردش مالی زائر در طول سال و در مشهد حدود ۹ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

واحدی بیان کرد: تمرکز برای دعوت از چهار گروه علویون ترکیه، مسلمانان پاکستان، آذربایجان و هندوستان برای زیارت بارگاه مطهر امام هشتم (ع)، احیاء ۹ کمیته ذیل ستاد اربعین، تحویل زمین های تمام ایستگاه های خدمت به زائر در اربعین امسال، آمادگی ۱۸۰ مدرسه برای خدمت به زائران پیاده دهه پایانی صفر در مشهد، آمادگی ۴۰۰ مدرسه برای خدمت به زائران سواره دهه پایانی صفر، تدبیر ارائه خدمات رایگان امداد، نجات و درمان به زائران پیاده در تمام بیمارستان های مشهد از جمله اقدامات انجام شده در ایام محرم و برنامه ریزی برای ماه صفر است.

وی همچنین از پیگیری برای پوشش کامل بیمه ای زائران پیاده، تخصیص ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به زائران محور نیشابور -مشهد، ملک آباد - مشهد، فریمان - مشهد، تعریف ۲۷۰ ایستگاه جاده ای خدمت به زائر،اعلام آمادگی سایر استان های کشور برای برپایی ایستگاه خدمت به زائران پیاده و سواره امام رضا(ع) در جاده ها و مبادی وردی به مشهد را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس