کد خبر 788880
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
وزیر خارجه بحرین

وزیر خارجه بحرین در اقدامی تحریک‌آمیز، زندانیان سیاسی در زندان مرکزی «جو» را «جنایتکار» خواند و گزارشات سازمان‌های حقوقی درباره اوضاع اسفبار این زندان را تکذیب کرد.

 به گزارش مشرق، مواضع «خالد بن أحمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین مبنی بر تکذیب گزارشات سازمان‌های حقوقی درباره اوضاع نابسامان زندان «جو» با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و آنها با انتشار تصاویر مملو از زندانیان سیاسی در این زندان، پاسخ وزیر خارجه را دادند.

خالد بن أحمد در صفحه توییتر خود مدعی شد که «زندان جو بنا به اذعان سازمان‌های بین‌المللی بر اساس معیارهای جهانی فعالیت دارد و تحت نظارت دائم و مستمر وزارت کشور و سازمان‌های حقوق زندانیان و بازداشت‌شدگان است».

طبق گزارش شبکه المنار، آل خلیفه در سخنی تحریک‌آمیز افزود «کسانی که در بحرین زندانی هستند، همگی جنایتکارانی هستند که بنا به حکم قضایی در حال سپری کردن مدت محکومیت خود هستند بر خلاف قطر که زندان‌های آن مملو از آزادگان عربی است که ظالمانه و بدون محاکمه به زندان افکنده شده‌اند».

«یحیی الحدید» رئیس مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» در پاسخ به وزیر خارجه بحرین تأکید کرد که بازداشت‌شدگان در زندان‌های بحرین مردان، زنان و کودکانی هستند که خواهان دولتی هستند که به همگی احترام گذاشته و دولت قانون باشد نه دولت قبیله.

الحدید افزود که این زندانیان منتقدان دولت هستند که دولت از آنها انتقام می‌گیرد و تو ( وزیر خارجه) حق نداری حقوق این زندانیان را نقض کنی، آنها انسان هستند و حقوقی دارند و تو حق نداری آنها را از حق درمان محروم کنی.

«حسن الستری» فعال بحرینی نیز خاندان حاکم در بحرین را «جنایتکاری است که به پیمان اقدام ملی خیانت کرده است». منظور از این خیانت نیز کودتای پادشاه بحرین علیه پیمان ملی در سال 2002 است که مورد توافق اکثریت ملت بحرین بود.

درخواست 5 سازمان حقوقی از سازمان‌های بین‌المللی برای اطلاع از وضعیت زندانیان

5 سازمان حقوقی بحرین در بیانیه‌ای مشترک از سازمان‌ها و انجمن‌هایی همانند صلیب‌سرخ، گزارشگران ویژه سازمان ملل، تیم‌های سازمان‌ ملل در زمینه حقوق بشر و اعضای شورای حقوق بشر خواستند تا دست به اقدام سریع برای اطلاع از اوضاع همه زندان‌ها و نظارت بین‌المللی بر این زندان‌ها، بزنند.

دو روز پیش جمعیت بحرینی «الوفاق» در بیانیه‏ای اعلام کرد که بیش از 4000 زندانی سیاسی در معرض انتقام سیاسی قرار گرفته‏اند و از حقوق اولیه خود محروم هستند.

در این بیانیه آمده بود که زندانیان سیاسی از ادامه رفتارها و برخوردهای خشونت‌آمیز و شرایط سخت زندان‌ها، رنج می‌برند.

جمعیت الوفاق اعلام کرد که شرایط چهار زندان مرکزی بحرین از جمله زندان‏های الجاف و جو بیش از سایر زندان‏ها سخت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس