کد خبر 802184
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
زندان امارات

فدراسیون جهانی جوامع حقوق بشر (FIDH) تداوم استمرار شکنجه‌گری در زندان‌های مخفی و غیرقانونی امارات در یمن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه این سازمان مردم‌نهاد که مرکزیت آن در پاریس قرار دارد، با اشاره به «شکنجه‌های بسیار شدید» در زندان‌های امارات آمده است: «اسناد محکم و غیر قابل خدشه نشان می‌دهد شکنجه‌های جدید و بسیار وحشتناکی در پادگان خالد اعمال می‌شود. این پادگان را امارات چند ماه قبل تصرف و به زندان بزرگ برای یمنی‌ها تبدیل کرد.»

این سازمان که توسط شهروندان اروپایی تأسیس شده، در ادامه بیانیه خود، موقعیت این زندان را تشریح می‌کند: «از ماه‌ها قبل امارات قصد داشت در حوه بندر المخا یک زندان علیه یمنی‌های مخالف خود درست کند. در همین راستا بعد از عملیات مشترک ائتلاف سعودی، جدایی‌طلبان جنوب و القاعده در شهر المخا و حومه آن، امارات پادگان خالد را به صورت انحصاری در اختیار گرفت و به زندان تبدیل کرد. این پادگان دارای دژ، برج‌های دیده‌بانی و دیواره‌های بسیار قطور و بلندی است و برای ورود و خروج باید از ۶ درب استفاده کرد. این پادگان تا شعاع دو کیلومتری در کوهستان قرار دارد و از نظر استقامت و امنیت در موقعیت ویژه و بسیار ممتازی برخوردار می‌باشد.»

این سازمان در ادامه با تأکید بر شکنجه‌های وحشتناک و ضدانسانی اعمال شده در این پادگان توسط امارات و مزدوران آن نوشت: «نه‌تنها کرامت انسانی لگدمال بلکه حتی حق حیات و زنده ماندن نیز در خطر جدی قرار می‌گیرد.»

در بخش پایانی بیانبه بر ضرورت تعطیلی زندان‌های غیرقانونی و انتقال افراد ربوده شده به زندان‌های رسمی تحت اشراف سازمان جهانی صلیب سرخ تأکید شده است.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس