نتانیاهو

نتانیاهو طی تماس‌هایی که در هفته گذشته با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه داشته، خواستار حمایت از کردستان عراق دربرابر بغداد شده است.

به گزارش مشرق، مقامات اسرائیلی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای لابی کردن با قدرت‌های جهانی برای ممانعت از پس‌رفت بیشتر منطقه کردستان عراق در برابر دولت مرکزی بغداد است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقامات صهیونیست، نتانیاهو طی تماس‌هایی که در هفته گذشته با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه داشته، خواستار حمایت از کردستان عراق دربرابر بغداد شده است.

بر این اساس، نتانیاهو همچنین طی گفت‌وگوهایی که با دولت‌های فرانسه و آمریکا داشته، حمایت از همه‌پرسی کردستان عراق و ممانعت از عقب‌نشینی پیشمرگه از مناطق مورد مناقشه را خواستار شد.

یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به حساسیت روابط کردستان عراق با اسرائیل، تاکید کرد به دلیل نزدیکی فاصله اربیل به تهران و دمشق، تل‌آویو منافع امنیتی در این منطقه دارد.

این مقام اسرائیلی، کردستان عراق را مکانی استراتژیک و جای پایی برای تل‌آویو عنوان کرده و گفت خواستار ارائه ابزاری به شبه‌نظامیان کُرد برای دفاع از خود در برابر پیشروی نیروهای عراقی هستند.

رژیم جعلی صهیونیستی تنها دولتی بود که از برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق و تاسیس یک کشور در جدید به پایتختی اربیل حمایت کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    3 0
    عادیه تروریست هوای تروریست رو داره
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    2 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ...... IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    1 3
    ایشالا که موفق بشه خدایا خودت به ملت کرد کمک کن
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
      2 0
      لعنت بر تجزیه طلب و قوم گرای مزدور صهیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس