جان کری

وزیر خارجه سابق آمریکا بر این باور است که لغو توافق هسته ای با ایران، بن بست با کره شمالی را بدتر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: اگر واشنگتن توافق هسته ای با ایران را پایان دهد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تهران را به سوی اشاعه تسلیحات اتمی سوق خواهد داد و بن بست فعلی و بحران فعلی با کره شمالی بدتر خواهد شد.

اظهارات جان کری یک هفته پس از آن بیان شده است که ترامپ توافق هسته ای ایران را تایید نکرده و از کنگره خواسته است تا نظر نهایی خود را درباره اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران اعلام کند. این در شرایطی است که تنش ها بین واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر برنامه های هسته ای و موشک بالستیک به شدت بالا گرفته است.

جان کری در ادامه تصریح کرد: اگر می خواهیم با رهبر کره شمالی مذاکره کنیم، و هدف شما جلوگیری از جنگ باشد و سعی کنید تا یک راهکار دیپلماتیک داشته باشید، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در سازمان ملل تهدید کنید کشورش را نابود خواهید کرد.

وی افزود: دومین کار اشتباه این است که توافقی را که قبلا حاصل شده، از بین ببرید چرا که این پیام برای رهبر کره شمالی ارسال خواهد شد که "با آمریکا به توافق دست پیدا نکنید"، آنها به حرف خود پایبند نیستند.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: توافق هسته ای، ایران را تحت محدودیت های شدیدی قرار می دهد، از جمله بازرسی های سرزده و هر مقدار اورانیومی که ایران تولید کند کاملا تحت نظارت قرار دارد.

جان کری اظهار داشت: اگر ایران توافق هسته ای را نقض کند، تحریم های سازمان ملل به سرعت بازخواهد گشت. پایان دادن به توافق هسته ای، می تواند منجر به این شود که ایران تاسیسات تولید مواد هسته ای خود را در عمق یک کوه مخفی کند که ما دیگر هیچ نظارتی را نخواهیم داشت. بنابر این، این سناریو که ترامپ می گوید" بگذارید از شر توافق هسته ای خلاص شویم"، واقعا مسیری به سوی اشاعه تسلیحات هسته ای خواهد بود، چیزی فراتر از مخرب بودن و خطرناک بودن این سناریو.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    0 0
    مقایسه کره شمالی با ایران مقایسه روسیه هست با عربستان! کره شمالی هسته ای شدن رفت بالای شش بمب اتمی تست کرده اما ایران الان نیمی از راه لیبی رو رفته برای رفتن نیمی دیگر یک هل لازمه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس