کد خبر 796236
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
رهبر کره شمالی

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر هشدار شدیداللحنی را خطاب به رهبر کره شمالی بیان کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه بار دیگر به شدت به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داده و خطاب به وی گفته است: تسلیحات هسته‌ای که او در حال تولید و توسعه آن است، تو را امن تر نخواهد کرد، این تسلیحات تنها رژیم تو را در معرض خطر بزرگتری قرار خواهد داد.

وی در سخنانی در مجمع ملی کره جنوبی در سئول خطاب به رهبر کره شمالی، افزود: ما را دست کم نگیر و ما را امتحان نکن.

ترامپ در سخنانی که کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم کرد شدیدترین اظهارات خود علیه پیونگ یانگ را مطرح کرده است. وی از همه کشورهای جهان خواست تا هر اقدامی را برای منزوی کردن بیشتر کره شمالی انجام دهند.

این اظهارات تند رئیس جمهور آمریکا در حالی است که او روز سه شنبه حتی از راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کره شمالی استقبال کرد و از پیونگ یانگ خواسته بود تا برای دستیابی به یک توافق، تلاش کند. ولی در سخنان امروز چهارشنبه، ترامپ موضعی کاملا تهاجمی علیه کره شمالی داشته است. وی در عین حال وعده داد که اگر کره شمالی برنامه های موشکی را متوقف کند و با یک خلع سلاح کامل و قابل راستی آزمایی، موافقت نماید، مردم کره شمالی آینده بسیار بهتری خواهند داشت.

کره شمالی بارها تاکید کرده است که حاضر به دست کشیدن از برنامه های هسته ای و موشکی نیست.

ترامپ در جمع نمایندگان کره جنوبی گفت: اجازه نخواهیم داد تا شهرهای آمریکایی با نابودی و تخریب، تهدید شود. ما مرعوب نخواهیم شد. اجازه نخواهیم داد تا بدترین کشتار در تاریخ بار دیگر در اینجا تکرار شود. جهان نمی تواند اقدامات یک رژیم سرکش را تحمل کند که آن را با ویرانی هسته ای تهدید کند.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به رهبر کره شمالی گفت: تسلیحاتی که در حال دستیابی به آن هستی، تو را امن تر نخواهد کرد، این تسلیحات رژیم تو را در خطر بزرگتری قرار خواهد داد.

ولی راهبرد ترامپ که مبتنی بر افزایش تحریم ها و فشار نظامی بوده، نتوانسته است مانعی برای برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی باشد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که کره شمالی تنها چند ماه برای دستیابی به موشک های هسته ای که قادر به هدف قراردادن خاک آمریکا باشد، فاصله دارد. در چنین شرایطی کره شمالی تمایل چندانی برای مذاکره نشان نمی دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس