کد خبر 787424
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
اولاند

رئیس جمهور سابق فرانسه موضع سختگیرانه دونالد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران را محکوم کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه امروز سه شنبه در سخنانی موضع سرسختانه ترامپ در قبال توافق هسته ای ایران را محکوم کرده و آن را یک خطای دوگانه خوانده است.

اولاند هشدار داده است که غیرقابل پیش بینی بودن رئیس جمهور آمریکا، ثبات جهانی را تهدید می کند.

ترامپ در تازه ترین اظهارات خود توافق هسته ای با ایران را که در سال 2015 میلادی با قدرت های جهانی از جمله فرانسه حاصل شده است را تایید نکرده و تهدید نموده است که این توافق را در نهایت لغو خواهد کرد.

اولاند در سخنانی در یک کنفرانس در سئول تصریح کرد: تصمیم دونالد ترامپ در عدم تایید این پیمان و درخواست از کنگره برای تشدید تحریم ها، به نظر من یک خطای دوگانه است.

این نخستین اظهارات رهبر سابق فرانسه در خصوص امور بین المللی از زمان ترک کاخ الیزه در ماه می به شمار می رود.

ترامپ از توافق هسته ای ایران خارج نشده ولی تصمیم گیری درباره اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران را بر عهده کنگره گذاشته است.

رئیس جمهور سابق فرانسه گفت: اقدامات رئیس جمهور آمریکا نشانگر یک سوء تفاهم عمیق نسبت به هدف مذاکرات هسته ای است، مذاکراتی که هدف اصلی آن متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح های اتمی بوده نه اینکه موجب شود تا ایران سیاست هایش را تغییر دهد.

وی در ادامه ترامپ را متهم به لطمه زدن به هرگونه مذاکرات آتی با کره شمالی کرد و گفت: باید نشان داده شود که توافقنامه ها در بلندمدت نیز حفظ می شود.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اش را طی ماه آینده به واشنگتن بفرستد تا بر سر توافق هسته ای با مقام های آمریکایی مذاکره کند.

اولاند افزود: جهان هیچ گاه از سال 1945 تاکنون تا این حد چند قطبی نشده بود. نقش آمریکا موجب شده است تا شرایط پیچیده تر شود. در مواجهه با اشاعه تسلیحات هسته ای، جهان نیاز به اطمینان و ثبات دارد. بدترین گزینه در شرایط کنونی، غیرقابل پیش بینی بودن است که می تواند منجر به اقدامات غیرعقلانی شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس