کد خبر 788164
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
بارزانی

دادگاهی در عراق حکم بازداشت معاون رئیس اقلیم کردستان را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت کوسرت رسول معاون مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان را صادر کرد.

عبدالستار بیرقدار سخنگوی رسمی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای گفت که دادگاه تحقیق الرصافه حکم دستگیری کوسرت رسول را به دلیل اظهارات اخیر وی که در آن نیروهای ارتش و پلیس فدرال در استان کرکوک را نیروهای اشغالگر دانسته بود، صادر کرد.

وی افزود: این دادگاه، اظهارات رسول را توهین به نیروهای مسلح دانسته است و حکم دستگیری وی بر اساس ماده 226 قانون مجازات عراق صادر شده است.

در پی عدم تعامل مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی عراق، دولت این کشور پس از تعیین ضرب الاجل نسبت به استیفای حق قانونی خود برای اعمال حاکمیت اقدام نمود و نیروهای عراقی، کرکوک در شمال این کشور به کنترل خود در آوردند.

همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق علی‌رغم فشارهای بغداد، تهدیدهای ترکیه و ایران و هشدارهای بین‌المللی روز سوم مهرماه برگزار شد و پس از آن دولت عراق از ریاست اقلیم کردستان خواست که نتایج همه‌پرسی را ملغی اعلام کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اسدی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    2 1
    از اول تاریخ مزدور جنایت کار و خائن بودند و هرکس بهشون اعتماد کرد روزی چوبشو خورد ! متاسفانه در زمان صدام مهاجرت کردند شمال غربی ایران و استان آذربایجان که ماهم باید حواسمون جمع باشه همیشه تا غافلگیر نشیم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس