کد خبر 787657
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
ترکیه و المان

ترکیه یک تبعه آلمانی دیگر را از طریق اینترپل و در اوکراین دستگیر کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، یک تبعه آلمانی دیگر با پیگیری های ترکیه و توسط اینترپل دستگیر شد.

فرد دستگیر شده "کمال. ک" یک تبعه ترک-آلمانی است که اواسط سال جاری میلادی در اوکراین دستگیر شده و از آن زمان در این کشور به سر می برد. وی اجازه ندارد اوکراین را ترک کند تا درباره استرداد وی به ترکیه تصمیم گیری شود. سیستم قضائی ترکیه وی را متهم به ۲ قتل کرده و از طریق اینترپل به وی دسترسی پیدا کرده است.

"کمال. ک" از سال ۲۰۰۷ به آلمان فرار کرده و در این کشور پناهدگی سیاسی دریافت کرده و از سال ۲۰۱۶ تبعه این کشور شد. به نوشته رسانه های آلمانی وی در ترکیه عضو یک حزب کمونیستی بود. او با یک اوکراینی ازدواج کرده و به دلایل شخصی به این کشور سفر کرده بود.

چندی پیش نیز یک تبعه آلمانی در اسپانیا و با پی گیری های ترکیه توسط اینترپل دستگیر شد. دولت آلمان از اسپانیا خواست که این تبعه آلمانی را به ترکیه ندهد و اسپانیا نیز همین چند روز پیش اعلام کرد که با استرداد این تبعه ترک- آلمانی به ترکیه مخالف است و به زودی وی را به آلمان باز می گرداند.

ترکیه از بعد از کودتای نظامی نافرجام سال گذشته در کشورش اتباع آلمانی بسیاری را به اتهام حمایت از تروریسم بازداشت کرده که این مسئله با انتقادات زیادی از طرف آلمان همراه بوده و به تیرگی مناسبات دو کشور انجامیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    7 2
    مرده شور اين المان رو ببره...طرف دو تا قتل كرده يا كيسهاي مشابه اين،بخاطر منافع سياسيشون جلوي عدالتو ميگيرن. المان اين همه ادماي بدرد نخور و بي عار و بيکار رو ميخواد چيکار?! کسي که تو کشور خودش چيزي نشده،تو کشور غريب و با يه زبان ديگه وفرهنگ و هزار چيز متفاوت،ميخواد چه گلي بسر مرکل بزنه?!!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      3 6
      مرده شور عثمانی رو ببره
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      1 0
      این جناب ناشناس چقدر نسبت به قاتلین تعصب دارن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس