کد خبر 787217
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
ام 60

شرکت ایتالیایی Leonardo یک بسته ارتقای کامل برای تانک های ام 60 ساخت آمریکا معرفی کرده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، تانک های سری ام 60 ساخت آمریکا از جمله موفق ترین محصولات زرهی این کشور در بازار صادرات بودند و در سالهای جنگ سرد حجم زیادی از آنها به کشورهای مختلف صادر شده است. کشورهای مختلفی در این سالها بسته های ارتقایی را برای این تانک به بازار عرضه کردند که به وسیله آنها توانایی رزمی این تانک بالا رفته و آماده نبرد در قرن بیست و یکم شود. جدیدترین بسته ارتقاء در خصوص این تانک توسط شرکت ایتالیایی Leonardo به بازار ارائه شده است و یکی از مشتری های احتمالی آن ارتش بحرین خواهد بود.

در ارتقاء جدید یک توپ جدید 120 میلی متری با فشار عقب نشینی کمتر ساخت ایتالیا به جای توپ استاندارد 105 میلی متری این تانک نصب می شود. زره جدید، سامانه کنترل آتش پیشرفته ساخت شرکت Leonardo ، بسته قدرت جدید برای افزایش توان پیشران تانک ، سامانه اطفاء حریق درون تانک ، سامانه دید فروسرخ و سیستم کنترل از راه دور برای تیربار نصب شده روی تانک از جمله بخش های ارائه شده توسط این شرکت ایتالیایی است. کلیه قطعات و فناوری های به کار رفته در این بسته به روزرسانی ساخت کشور ایتالیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    23 21
    واقعا رو m60 ارتقاهای خوبی انجام میشه. سابرا ترکیه ماگاچ اسراییل و ارتقا مصری ها رو ام ۶۰. ما هم بعد چهل سال کارگاه تعمییرات چیفتن راه اندازی میکنیم
    • امین IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      7 8
      آقا محمد محض اطلاعتون ،ایران ، سالها پیش تانک چیفتن را ارتقاء داده است ( تانک صمصام)، همچنین نوسازی و بهینه سازی های متعدد هم روی ام 60 های ارتش انجام شده است، در ضمن در کارگاه تعمیرات چیفتن که بهش اشاره می کنی ( کار بسیار ارزشمند در نیروی زمینی ارتش در جهت ارتقای توان زرهی ) ، غیر از بحث تعمیرات که بر خلاف نظر شما بسیار هم مهم است ، کارهایی هم در جهت نوسازی و بهینه سازی و ارتقاء هم انجام می گیرد، پس بهتر است قبل از اظهار نظر ، اول اطلاعاتت را بالا ببری که یک کار ارزشمند و موثر را زیر سوال نبری.
    • افشین IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      5 3
      اسم ارتقا چیفتن مبارز هست.همچنین ام60 هم ارتقا داده شده و خیلی وقته.فکر کنم اسمشم صمصام هست.تیام هم یک ارتقا دیگه هستگه فکر کنم روی ام47 انجام شده .کسی خواب نیست.
    • سام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      6 1
      اولا آقای امین اطلاعات خودتون ناقص هست و لازمه درشون بازنگری کنی. تانک صمصام یه پیش نمونه نمایشی بود که هرگز چیفتن ها به صورت انبوه به اون ارتقا پیدا نکردن و همچنین تانک های ام60 هرگز رنگ ارتقا رو در تعدادی که بشه عملیاتی نامید به خودشون ندیدند.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      4 5
      اقا امین منظور ارتقای سنگین هستش مثلا همین تانک توی متن رو نگاه سیستم زره،برجک،سیستم دفاع فعال،موتور،توپو..گ کلا ارتقا پیدا کرده (فقط شاسی همونه) ولی ارتقاع های ما به نصب چند قطعه زره واکنشگر و سیستم کنترل آتش محدود میشه که صد البته تقصیر ارتش نیست حضرات بودجه ی نظامی رو خیلی کم کردن. والا بلا ۴ میلیارد دلار واسه توسعه نظامی ما (چه هوایی چه موشکی چه پدافندی چه زرهی چه دریایی) خیلی کمه. خدا قوت
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    18 7
    و ما همچنان در خواب... شاید روزی بیدار بشیم که خیلی دیر هست
    • امیر IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      7 4
      منظورت کدام خوابه؟!!!! مگه ایران تاک های قدیمی خودش را ارتقاء نمی ده؟!!!! مگه ایران خودش تانک نساخت؟!!!! مگه اخیراً مرکز تعمیرات و نوسازی و بهینه سازی تانک های چیفتن و اسکورپیون راه اندازی نشد؟!!!! فقط فرق کار آنجاست که هر وقت خارجی ها ، تانک های قدیمی خود را ارتقاء می دهند ، امثال شما به به و چه چه راه می اندازید و ولی وقتی ایران دقیقاً همین کار را انجام می دهد ( حتی بهتر هم انجام می دهد)، می گویید آفتابه خرج لحیم!!!!! گزارش های متعدد مشرق نیوز از ارتقاء های مختلف روی تانک ها و سایر تسلیحات و ادوات نظامی توسط کارکنان متعهد و سخت کوش صنایع دفاعی را همه به یاد داریم و کامنت های سراسر توهین و تمسخر امثال شما را هم خوب به یا داریم( بقیه کشورها سلاح های نو می خرند و ما سلاح های قدیمی خودمونو بازسازی می کنیم، یادتونه؟!!!!1)
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      1 5
      ما وجود نداره
  • آوا IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    18 2
    ام 60 واقعا هنوزم تانک ارزشمندیه به شرطی که درست حسابی ارتقاش بدهیم.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 3
    ما هم ارتقا دادیم و اسمش هم صمصام و در اندازه خودمون که چند ساله تحریمیم بازم دم بچه های ایران زمین گرم
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 1
    فقط شاسی تانک باقی مونده.
  • افشین IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 1
    اینهمه تغییرات که دادن چی از اصلش مونده؟فقط شاسی؟
  • مغر متفکر IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    2 2
    سان روف هم به اپشن ها اضافه کنید بهتره
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      3 2
      نخیر سقف پاناروما میخوام :(

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس