نجفی

شاید بتوان گفت محافظه کاری امروز نجفی در نقد و تخریب قالیباف و اکتفا به مبهم گویی ریشه در دست خالی بودن او داشت چرا که دوستان هم فکر نجفی نشان داده اند.

به گزارش مشرق، شاید بتوان گفت محافظه کاری امروز نجفی در نقد و تخریب قالیباف و اکتفا به مبهم گویی ریشه در دست خالی بودن او داشت چرا که دوستان هم فکر نجفی نشان داده اند حتی از یک ورق سوال و جواب ساده هم برای زمین زدن رقیب خود نمی گذرند.

شهردار جدید تهران اولین نشست خبری خود را صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد، نجفی که 50 روز از تکیه زدن او بر کرسی شهرداری کلان شهر تهران می گذرد در این نشست خبری در موضوعات گوناگونی سخن گفت.  نجفی در این کنفرانس خبری همچون حسن روحانی  هر کجا که جواب قانع کننده ای برای خبرنگاران  نداشت آن‌را به گردن مدیریت سابق شهری انداخت و وعده داد در گزارش صد روزه‌اش ان‌ها را بیان خواهد کرد آن ها را به مدیریت قالیباف و یا گزارشی که می گوید در روز صدم مدیریت خود منتشر خواهد کرد حواله داده است با این وجود باز هم از بین لابلای حرف های او جواب خیلی از تهمت ها و شایعاتی که در ماه های اخیر از سوی اصلاح طلبان و مخالفین قالیباف برای تخریب او بیان شده بود، آشکار می شود.

 ۱- ابتدا باید برای رعایت «ادب نقد» به نکته مثبت سخنان نجفی در این نشست خبری اشاره کنیم. نجفی به درستی دو نکته در باره ی مدیریت شهر تهران را درک کرده است

الف) اولا مشکلات شهر تهران را نمی توان منتسب به یک مدیر کرد و او را عامل همه مشکلات دانست بلکه مشکلات تهران ریشه ای و مال امروز و دیروز نیست و در حال حاضر در وضعیتی قرار گرفته ایم که از دارایی های  شهر تهران حداکثر بهره را گرفتیم و به اصطلاح امروز کف گیرمان به ته دیگ رسیده است.

 ب) از سوی دیگر نجفی تاکیده کرده است کسانی که از منابع و امکانات شهر بیشتر استفاده می کنند  باید سهم بیشتری در هزینه های  شهر داشته باشند  و می‌گوید: «در حال حاضر بیش از 70 درصد بودجه شهرداری تهران از محل درآمدهای ناپایدار تامین می‌شود لذا باید در این باره فکری کنیم و درآمدهای پایداری تعیین کنیم. معتقدم فردی که آپارتمان 2.5 میلیاردی در شهر تهران دارد و ماهی یک میلیون تومان شارژ پرداخت می‌کند، عادلانه نیست که در سال تنها 123 هزار تومان عوارض پرداخت کند. یا فردی که ماشین 800 میلیونی سوار می‌شود یک ریال هم عوارض پرداخت نکند.»

 ۲- یکی از شعار های نجفی در دورانی که در شرف به دست گرفتن مدیریت شهر تهران بود «شایسته سالاری» بود این در حالی از سوی نجفی مطرح می شود که امروز او در نقد رسانه های اصلاح طلب که مدعی بودند او از نیرو های احمدی نژادی و قالیبافی استفاده کرده است گفت:« من هفت مدیر را تغییر دادم که همگی اصلاح طلب یا  اعتدالی مایل به اصلاح طلبی بودند»  در حالی که این چهره‌ها نیز اکثرا از مدیران شهری دوران قالیباف هستند که بدون در نظر گرفته شدن گرایش‌های سیاسیشان  و صرفا بر اساس شایستگی در جایگاه‌های مهم مدیریت شهری حاضر بوده‌اند.

۳- موضوع اصلی ترین هجمه ها در ماه های اخیر علیه قالیباف بدون شک املاک نجومی بوده است. اصلاح طلبان برای زمین زدن قالیباف او را محکوم به دادن املاک نجومی به اطرافیان خود کردند این در حالی است که امروز سکوت نجفی در این باره شکست و اعلام کرد تنها یک نامه در این زمینه وجود داشت که در آن قوه قضاییه از قالیباف در مورد املاک سوالی پرسیده بود و هنوز چیزی معلوم نیست این درحالی است که یکی از اعضای اصلاح طلب تهران آن را در اختیار رسانه ها گذاشته بود. و به صراحت می‌گوید پس هنوز موضوع املاک برای من مبهم است و حتی معتقدم عده‌ای که اسم‌شان در لیست بوده، املاک نگرفته‌اند و باید اعاده حیثیت شود  با این حال هرچند اعتراف می‌کند مساله کماکان برایش مبهم است اما گفت : عده‌ای که اسمشان در نامه نبوده، ملک گرفته‌اند.

با این حال سکوت نجفی در این مدت و استفاده از کسانی که نامشان در لیست معروف به املاک نجومی توسط یاشار سلطانی منتشر شده بود به عنوان معاون  خود گویا ان است نجفی که میدانست این امر واقعیت  نداشته است.

 ۴- از دیگر موارد تخریب های رسانه ای علیه مدیریت قبلی شهر تهران موضوع استخدام ها در شهرداری تهران  است اوایل ماه جاری مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفت: مشکل منابع انسانی در شهرداری بسیار حاد است، اگرچه به شکل رسمی اعلام می‌شود که شهرداری ۶۸ هزار نفر نیرو دارد، اما براساس آمار بیش از ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند و باید شرایط آنها تعیین‌تکلیف شود.

 حالا محمدعلی نجفی درخصوص تعداد نیروی انسانی شاغل در مجموعه شهرداری تهران به این اظهارات کذب پاسخ داده  و روشن کرد چرا تعداد حقوق بگیران شهرداری از تعداد پرسنل بیشتر است و گفت: «در حال حاضر 68 هزار و 400 نفر در شهرداری تهران مشغول به کار هستند. علت انتشار رقم‌های دیگری برای تعداد نیروی انسانی در شهرداری تهران این بوده که برخی سازمان‌ها در محاسبات آمار اعلام نمی‌شدند، از جمله سازمان بهشت زهرا(س) که 360 نفر پرسنل دارد و یا استخدام‌هایی که در شرکت هادیان شهر انجام داده بودند. همچنین عده‌ای از کارکنان شهرداری تهران به صورت قراردادی – پیمانی و یا رسمی هستند و تعدادی نیرو که در بخش نگهداشت و پسماند کارگران پیمانکار شهرداری تهران هستند نیز حدود 50 هزار نفر هستند، اما این 50 هزار نفر جزو پرسنل شهرداری تهران نمی‌شوند. »

 ۵- کنفرانس خبری امروز نجفی و موارد تخریبی علیه تیم مدیریت قبلی شهرداری تهران نشان داد هیچکدام از آن موارد ثابت نشده اند و برخی هم که اساسا کذب هستند همانند تعداد کارمندان شهرداری. شاید بتوان گفت محافظه کاری امروز نجفی در نقد و تخریب قالیباف و اکتفا به مبهم گویی ریشه در دست خالی بودن او داشت چرا که دوستان هم فکر نجفی نشان داده اند حتی از یک ورق سوال و جواب ساده هم برای زمین زدن رقیب خود نمی گذرند.

منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 1
    بزرگ ترین اشتباه اصلاح طلبان محافظه کاری و مسامحه با حقوق مردم است در برابر متجاوزان اصول گرا
    • سید حسین IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 0
      بزرگترین اشتباه اصلاح طلبان، دروغ گفتن به امثال شماست که شما هم راحت باور می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس