جلسه شورای شهر تهران

تناقض و سیاسی‌کاری در عملکرد اعضای شورای شهر تهران موج می زنند؛ آنجایی که اعضای اصلاح‌طلب این شورا استعفای نجفی را نمی‌پذیرند و یکی از متهمان املاک نجومی را سرپرست می‌کنند، سیاست بازی آشکار می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - دوبار استعفا آنهم به دلیل بیماری حادی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان به دستور پزشک دارد عاقبت اعضای شورای شهر تهران را راضی کرد تا با کناره گیری «محمدعلی نجفی» از سمتش موافقت کنند. «احمد مسجد جامعی» روند یک هفته‌ای بررسی استعفای نجفی از شهرداری تهران را اینگونه توضیح می دهد که بسیار قابل تامل است:

« یکشنبه ۱۶ نفر به آقای نجفی گفتند بمان و حالا ۱۵ نفر گفتند نباش!»

این درحالی بود که شهرداری تهران بازی معناداری با افکارعمومی در اواخر سال گذشته به راه انداخت و چندین بار استعفای نجفی تکذیب و تایید شد. حتی زمانی هم که متن استعفا به شورا تحویل داده شده بود نیز مسئولان شهرداری این موضوع را کتمان می کردند تا شاید افکارعمومی را به خیال خودشان تا بعد از تعطیلات سال جدید مدیریت کنند!

روند انتخاب نجفی به عنوان شهردار و هفت ماهی که وی در این سمت بود و عملکرد شورای شهری‌ها در خصوص استعفای وی که از سوی بسیاری از کارشناسان سیاسی خوانده شد به کنار، انتخاب سرپرست حاشیه دیگر جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران بود.

بیشتر بخوانید:

سیرک شورای شهر تهران با استعفا و ابقای نجفی

بازی موش و گربه اصلاح‌طلبان با ماجرای املاک نجومی

«سمیع الله حسینی مکارم» یکی از افرادی است که نامش به عنوان گیرندگان املاک نجومی در شهرداری تهران در دوره محمد باقر قالیباف مطرح شده بود و حالا با رای شورای شهری‌ها سرپرست شهرداری تهران شده است. نجفی در شهریورماه که خود به عنوان شهردار تهران انتخاب شد وی را به عنوان یکی از معاون‌های خود (سازمان سرمایه‌گذاری) منصوب کرد؛ موضوعی که سیل انتقادات بسیاری را به سمت وی و اصلاح طلبان روانه ساخت.

در این بازی بود که «یاشار سلطانی» به میان آمد و سعی کرد با یک توئیت از انتصابات نجفی پشتیبانی کند. یاشار سلطانی فردی بود که پروژه تخریبی «املاک نجومی» با وی کلید خورد و تا آن زمان شناخته نشده بود اما به مدد پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان مشهور شد.

رفتار دوگانه و طرفدارانه یاشار سلطانی

سلطانی در این جهت سندی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که به نوعی تبرئه مدیر جدید نجفی و متهم قبلی دوره قالیباف بود. جالب اینجاست «محسن پیرهادی»، عضو سابق شورای شهر تهران در این رابطه اعلام کرد، در جریان تحقیقات مشخص شده که محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران و پیروز حناچی معاون وی نیز کاملا از جزئیات این سناریو (املاک نجومی) با خبر بودند.

حال افکارعمومی از شورای شهری‌ها که املاک نجومی را به عنوان یک پروژه سیاسی چماقی بر سر مدیریت دوره قبل کردند این سئوال را پرسیده که چگونه بر خلاف شعار و حرف‌های خود به فردی که در این لیست بوده رای داده‌اند.

«حجت نظری»، عضو شورای شهر تهران در پاسخ به یکی از کاربران توئیتر بیان داشت که « حسینی مکارم از این اتهامات تبرئه شده است.»

موضع جالب عضو شورای شهر تهران درباره سوال یک کاربر فضای مجازی

حال این مسئله مطرح می شود که اگر موضوع املاک نجومی دروغ بوده است چرا اصلاح طلبان بخصوص شورای شهری ها اینهمه مدت روی آن برای مدیریت انحراف افکارعمومی مانور می‌دادند و اینک که معلوم شده سلطانی در این رابطه تهمت زده است آیا نباید تهمت زنندگان و کسانی که با آبروی دیگران بازی می کنند محاکمه شوند و شورای شهری‌ها نیز به اشتباه خود اعتراف کنند.

به هر جهت این موضوع استاندارد دوگانه و جناحی اصلاح طلبان شورای شهر را در برخورد با فسادی که به آن تاکید دارد را نشان می دهد. کارنامه این روزهای شورای شهر تهران چه در برخورد با استعفای نجفی و چه در انتخاب سرپرست شهرداری تهران نشان داد که سیاسی کاری به اولویت اول اعضای شورای شهر تهران که بایستی به کارهای اجرایی و مشکلات شهروندان پایتخت بپردازند، تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    21 0
    خیلی باحاله کسی ته قبلا میگفتن املاک نجومی گرفته حالا شده شهردار واقعا که جای تاسف داره
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    8 0
    گذر پوست به دباغ خونه افتاده؟ کجاس اون شعارهای فساد ستیزی و .... یاشار سلطانی هم یه کاسب به تمام معنا بوده و هست.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    7 0
    شورای شهر فله ای و گله ای همینه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس