وزارت خزانه داری آمریکا

خزانه داری آمریکا در پاسخ به این ادعا که سپاه سازمانی تروریستی معرفی شده، پاسخ می دهد: «وزارت خارجه (آمریکا)، سپاه پاسداران را به عنوان اف تی او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است.»

 به گزارش مشرق به نقل از وزارت خزانه داری آمریکا در وبگاه خود، در توضیح اقدامات تازه ای که علیه سپاه پاسداران صورت گرفته است، به سوالات رایج در این خصوص، پاسخ داد.


 از خزانه داری آمریکا سوال شد با توجه به اینکه سپاه پاسداران از قبل نیز تحت تحریم بوده است، با موضع گیری تازه علیه آن، چه چیزی تغییر می کند؟


خزانه داری آمریکا اعلام کرد: بله، سپاه بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲(مربوط به تولید و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی)، فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ (مربوط به تخلفات حقوق بشری)، و ۱۳۶۰۶ (مربوط به تخلفات حقوق بشری در ایران و سوریه با استفاده از فناوری اطلاعات) نیز تحت تحریم قرار دارد و افرادی که در برخی فعالیت های خاص با مشارکت سپاه حضور دارند هم ممکن است با تحریم های ثانویه مواجه شوند. اقدام اخیر در معرفی سپاه تحت فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴و براساس اختیارات ما در حوزه مقابله با تروریسم، پیامدهای بیشتری را متوجه سپاه می کند و دامنه برخی فعالیت های آن را محدود می کند. افرادی که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ که اکنون شامل سپاه پاسداران است، معرفی شده اند، ممکن نیست بر اساس «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری»، بتوانند از معافیت های موسوم به «معافیت های بِرمَن» استفاده کنند.


در سئوال دیگری آمده است: با توجه به انتشار برخی گزارش ها، آیا سپاه به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شده است؟


خزانه داری آمریکا پاسخ می دهد: «خیر وزارت خارجه(آمریکا)، سپاه پاسداران را به عنوان اف تی او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس