کد خبر 786027
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
ترامپ

مقام سابق وزارت دفاع آمریکا با تشریح لفاظی‌های ترامپ، آن‌را بازتاب سخنان و رویکردهای باب میل رژیم اسرائیل در منطقه نامید.

به گزارش مشرق، «مایکل مالوف» مقام سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی» درباره لفاظی‌های روز جمعه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران آن‌را تلاش ترامپ برای تغییر نظام سیاسی در ایران تعبیر کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که آیا کنگره تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند، گفت: «از آنجایی که کنگره نمی‌تواند کاری انجام دهد پس اعمال تحریم‌ها بسیار بعید است. دوم این‌که مشکلات زیادی در کنگره برای همراهی با ترامپ وجود دارد و برخی دموکرات‌ها نیز نگران کنار کشیدن آمریکا از توافق هستند.»

مقام سابق پنتاگون ادامه داد: «این اقدام (کنار کشیدن از توافق) آمریکا را از دیگر متحدان دور می‌کند و در این میان درباره موضوع ایران و دیگر موضوع‌های بین‌المللی این روسیه خواهد بود که به عنوان کشوری بزرگ به ویژه در خاورمیانه چرخش بیشتری به سمتش می‌شود.»

ماکیل مالوف در خاتمه افزود: «با وجود پیروی شدید ایران از برجام، ترامپ امتیازی به این کشور نداد. وی قصد دارد از این توافق برای ضربه زدن به این کشور در بخش‌های مختلف دیگر استفاده کند. این اقدام‌ها به طور اساسی بازتاب سخنان اسرائیل و انعکاس دهنده این موضوع است که آمریکا دوباره سعی در اجرای سیاست‌های اسرائیل دارد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس