کد خبر 785184
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
پورمختار

نماینده مردم کبودرآهنگ گفت: وزارت نیرو برای گزارش صرفه جویی در آب کشاورزان را با پر کردن چاه‌ها بیچاره کرده است.

به گزارش مشرق،محمد علی پورمختار ظهر امروز در اختتامیه سومین همایش هم اندیشی ملی سیب زمینی اظهار داشت: رشد و توسعه در کشاورزی محدود و مختص به وزارت جهاد کشاورزی نیست و موضوع ملی و مرتبط با همه دستگاه‌ها است.

پورمختار بیان کرد: مسلما دستگاه‌هایی که به وزارت جهاد کشاورزی نزدیک‌تر هستند، مثل وزارت بهداشت در حوزه بهداشت تولید محصولات کشاورزی، وزارت نیرو در حوزه تأمین انرژی و آب مورد نیاز کشاورزان که بخشی از مشکلات به این حوزه بر می‌گردد و وزارت صنعت در حوزه تجارت، وزارت اقتصاد در حوزه گمرکات، وزارت دادگستری در بخش مسائلی که به بین کشاورزان است باید بیشتر تلاش کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با شاره به اینکه امروز به هماهنگی بین این نهادها برای رفع مسائل بخش کشاورزی بیشتر نیاز است افزود: امروزه با پدیده پر کردن چاه‌های غیر مجاز و فاقد پروانه مواجه هستیم که متأسفانه بیشترین خسارت‌ها را به کشاورزان جز وارد می‌کند و این موضوعی است که مبتلا به استان همدان و بسیاری از استانهای دیگر است.

 ضرر کشاورزان به خاطرناهماهنگی بین دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو

پورمختار عنوان کرد: کشاورزی که حتی چاه او قبل از سال 85 باید حفر می‌شد و در زمانی که مجلس در سال 89 تصویب کرد که به ثبت برسند و بر اساس وضعیت آب هر منطقه کمیسیون مشترکی بین دو وزارتخانه کشاورزی و نیرو تشکیل و ظرفیت برداشت را برنامه ریزی کنند ولی شاهد ناهماهنگی بین دو وزارتخانه بودیم و هستیم و کمیسیون‌هایی که برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در این بین وزارت نیرو و سازمان آب های منطقه ای استانها و شهرستانها برای اینکه گزارشی از میزان صرفه جویی ارائه دهند به بستن چاه‌ها اکتفا و کشاورز را بیچاره می‌کنند و موجب مهاجرت به حاشیه‌های شهر و دیگر واقعیت‌های تلخ می‌شوند که شاهد آن هستیم که باید مدیریت شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تنها ناظر این اتفاقات بوده است و تا امروز از وزارت جهاد کشاورزی برای این کشاورزان ندیده‌ام.

پورمختار اظهار داشت: اکنون همایش سیب‌زمینی برگزار می‌کنیم ولی از سوی دیگر تمام سیب زمینی کاران جز و ضعیف در زیر پای عدم حمایت‌ها و اینگونه رفتارها له می‌شوند.

واردات بذر عامل ورشکستگی برخی شرکت‌های دانش بنیان 

وی تصریح کرد: پنل های سه گانه در این همایش برگزار شد و تقاضا دارم تا از دل این همایش یک سند ملی استخراج شود تا ماندگار شود و اگر جایی نیاز به قانونگذاری است تا فصل بودجه بندی نرسیده باید اعلام شود تا در بودجه سال 97 دیده شود.

پورمختار با تاکید به توجه بیشتر به بخش تحقیق، توسعه و پژوهش اظهار داشت: در استان همدان نیز تا حدودی این مهم انجام شده ولی وارد کردن بذر موجب تعطیلی و ورشکستگی برخی واحدهای دانش بنیان شده که باید این مطلب را در نظر بگیریم که در کشور ناتوان نیستیم ولی علاقه‌هایی به واردات وجود دارد که در ذیل آن سودهایی می‌برند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 1
    یعنی چی خب? چاه غیر مجاز رو بسته دیگه باز میمونند می‌گفتی فلان و بهمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس