کد خبر 722556
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
داعش یک نظامی روسیه را سر برید

وزارت دفاع روسیه خبر اعدام یک افسر امنیتی این کشور بدست تروریست‌های داعش را تکذیب کرد، البته کارشناسان ویدئوی منتشر شده را واقعی تشخیص داده‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اینترنتی «گازیتا. رو»،  وزارت دفاع روسیه اطلاعات مربوط به اسارت و اعدام یک افسر سرویس امنیت فدرال این کشور توسط گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

پیش از این تروریستهای داعشی فیلم ویدئویی به زبان روسی در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که در آن اعدام فردی نشان داده شده که گفته می شود یک افسر سرویس امنیتی روسیه است. به گفته کارشناسان، این فیلم واقعی است، ولی مشخص نمی کند که این صحنه در کجا و چه زمانی اتفاق افتاده است.

روز گذشته آژانس «فرات» که رسانه داعش محسوب می شود، ویدئویی از صحنه اعدام یک نظامی روس را منتشر کرد که ظاهرا در سپتامبر سال گذشته به اسارت این گروه تروریستی درآمده بود.  

این ویدئو دقیقا همزمان با ۹ ماه مه، «روز پیروزی» در روسیه که یکی از بزرگترین جشنهای ملی است، منتشر شده است.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه با تکذیب این مسئله یادآور شده است: «همه نیروهای نظامی ارتش روسیه که در سوریه بسر می برند، در سلامت کامل بسر برده و در حال انجام وظایف محوله خود در عملیات مبارزه با تروریسم بین المللی هستند. »   

وزارت دفاع روسیه همچنین اقدام برخی رسانه های گروهی که بطور مرتب به تکثیر اطلاعاتی می پردازند که منشاء آن گروههای تروریستی هستند را محکوم کرد.

پیش از این خبرگزاری رویترز هم به استناد از گروه تحقیقاتی «اینتلیجنس گروپ» (Intelligence Group) که مسئول نظارت بر فعالیتهای اینترنتی تروریستهاست، خبر داد که گروه داعش ویدئویی از صحنه اعدام فردی را منتشر کرده اند که در این فیلم مامور اطلاعاتی روسیه نامیده شده است. در این ویدئو به زبان روسی سخن گفته می شود. بر اساس این اطلاعات، در این فیلم فردی به زبان روسی از همه مامورین اطلاعاتی روس می خواهد تا خود را تسلیم داعش کنند. بعد فرد دیگری خطاب به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، نسبت به حملات جدید تروریستی در این کشور به او هشدار می دهد و سپس سر قربانی از بدن او جدا می شود.

همزمان با انتشار این خبر، گروه تحقیقاتی «اینتلیجنس گروپ» به نقل از رسانه های گروهی متعلق به داعش همچنین خبر داد که تروریستهای این گروه مسئولیت حمله به دفتر سرویس امنیتی فدرال در شهر «خاباروفسکی» روسیه در تاریخ ۲۱ آوریل سال جاری را نیز برعهده گرفته است. در حالیکه بر اساس اطلاعات سرویس امنیتی فدرال روسیه، مسئول این حمله جوان ۱۸ ساله ای به نام "آنتون کونیف" بود که به یک گروه نئونازیستی مرتبط بود. کمیته تحقیقاتی روسیه ارتباط این شخص با گروههای تروریستی را تایید نکرده است.  

کارشناسان اروپایی وقوع چنین اعدامی را تایید کردند

این در حالی است که کارشناسان مرکز اروپایی تحقیقات راهبردی و امنیتی «ESISC» وجود ویدئوی اعدام و محتوای آن را تایید کرده اند. "یوگنی گوازدییف" مدیر برنامه ای این مرکز در این باره گفته است: «از زمان انتشار این ویدئو ما روی آن کار کرده ایم. این فیلم یکی از تکان دهنده ترین صحنه هایی است که اخیرا دیده شده است، برای اینکه صحنه نشان داده شده، واقعا یک اعدام واقعی است و کیفیت ویدئو اجازه نمی دهد تصور کرد که این فیلم صحنه سازی شده باشد و فرد اسیر واقعا جلوی دوربین سر بریده می شود. این اواخر چنین ویدئوهایی از صحنه اعدام کمتر دیده شده بود. »

این کارشناس همچنین این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که ظاهر فرد اعدام شده با خصوصیات ظاهری "یوگنی پیترینکو" افسر اطلاعاتی روس که تروریستها او را در ماه سپتامبر سال گذشته به اسارت گرفته بودند، مطابقت دارد.

البته چند منبع اطلاعاتی روزنامه «گازیتا. رو» در سرویس امنیت فدرال روسیه بطور همزمان این مسئله را تکذیب کرده و یادآور شدند که فردی که در اسارات تروریستها قرار دارد، ارتباطی با این تشکیلات ندارد. ضمن اینکه به گفته آنها، ویدئوی منتشر شده نه در سوریه، نه عراق و نه در روسیه فیلم برداری شده است و مشخص نیست که این صحنه در کجا و در چه زمانی اتفاق افتاده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس