کد خبر 783868
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
گوشی

در این مطلب قصد داریم دو پرچمدار جدید شرکت های سامسونگ و اچ تی سی را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.

به گزارش مشرق، شرکت تایوانی اچ تی سی همواره با تولید گوشی های شیک یکی از شرکت های موفق در بازار بوده و از این رو رقیبی جدی برای سایر شرکت ها مطرح در این زمینه مانند اپل ، سامسونگ و ال جی به شمار می رود. این شرکت در ژوئن سال 2017 گوشی رده بالایی با نام HTC U11 را روانه بازار کرد که گوشی شیک و خوش دست با  طراحی جدید و کیفیتی فوق العاده است.

 شرکت سامسونگ نیز  در مارچ 2017 از  یکی از گوشی های  پرچمدار جدید خود با نام +Galaxy S8 رونمایی کرد. هر دو گوشی دارای ویژگی های ممتازی هستند که کاربران اچ تی سی و سامسونگ با سلایق خاص را شیفته خود می کنند.

 در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طراحی

جنس : جنس بدنه  هر دو  گوشی HTC U11 و گوشی گلکسی +S8  از  فلز و شیشه است. 
ویژگی ویژه : هر دو گوشی دارای سنسور اثر انگشت، USB  از نوع C و همچنین  دارای باتری با قابلیت شارژ سریع  هستند.

گوشی  HTC U11  دارای خاصیت ضد آب با استاندارد IP67 است که می تواند به مدت 30 دقیقه  درعمق 1 متری آب دوام بیاورد. گوشی گلکسی+S8  نیز دارای خاصیت ضد آب با استاندارد IP68 است که می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.

اینترنت: هر دو گوشی شبکه های اینترنت 2G، 3G و 4G را پوشش می دهد.

وزن : وزن گوشی HTC U11  حدود 169 گرم  و وزن گوشی گلکسی +S8 نیز  173 گرم است.

صفحه نمایش

 گوشی HTC U11  دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی  از نوع LCD5 Super  با رزولوشن 1440 در 2560 با فناوری محافظ Corning Gorilla Glass 5 است.


گوشی گلکسی +S8  نیز دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع Super AMOLED با فناوری محافظ corning     Gorilla Glass 5  با  رزولوشن 1440 در 2960 است.

 دوربین

گوشی HTC U11  پلاس دارای  دوربین  12 مگاپیکسلی با دو سنسور با دریچه دیافراگم f/1.7  در عقب و دوربین 16 مگاپیکسلی جلو با دیافراگم f/2.0  است. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود).

دوربین  این گوشی دارای  فوکوس خودکار، فوکوس خودکار تشخیص صورت،  dual-LED و قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR است( این قابلیت برای کاربر امکان گرفتن عکس سلفی در نور کم را فراهم می کند). دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 2160  با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد.  

 گوشی گلکسی +S8  نیز دارای دوربین  12 مگاپیکسلی در عقب با دیافراگم f/1.7  و دوربین 8 مگاپیکسلی جلو با  دیافراگم f/1.7 می باشد.

دوربین این گوشی نیز دارای قابلیت فوکوس خودکار، فوکوس تشخیص چهره  و لبخند، فلش LED و همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR را داراست. همچنین دوربین گلکسی S7 ایج  توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت 4k است.

  نرم افزار

 گوشی   HTC U11  با اندروید نسخه 7.1 نوقا به بازار عرضه شده  است که در آینده ای  نزدیک اندروید  اوریو نسخه 8.0 را نیز دریافت خواهد کرد.

 گوشی گلکسی گلکسی+ S8 نیز با اندروید نوقا نسخه 7.0 به بازار عرضه شده است.


 سخت افزار

گوشی  HTC U11  مجهز به پردازنده  اسنپدراگون 835  است. باتری آن 3000 میلی آمپری و غیرقابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی در 1 مدل با حافظه داخلی  128GB با رم 6  گیگ عرضه شده است.

 گوشی  گلکسی +S8  نیز در دو ورژن که ورژن اروپایی آن مجهز به پردازنده Exynos 8895 و ورژن چینی و آمریکایی آن مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835 است. دارای باتری 3500 میلی آمپری و  غیر قابل تعویض توسط کاربر است . این گوشی نیز در 2 مدل با حافظه 64GB  با رم 4 گیگ و حافظه 128GB با رم 6 گیگ عرضه شده است.

  رنگ و قیمت

 گوشی HTC U11   در رنگ های نقره ای، آبی، مشکی، سفید و طلایی با قیمت حدود 700 یورو در بازار موجود است.

  گوشی  گلکسی +S8 نیز در رنگهای مشکی نیمه شب، خاکستری ارغوانی، نقره ای قطبی، آبی مرجانی ، افرا طلایی و رز صورتی با قیمت حدود 700 یورو در بازار موجود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IT ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 1
    به هیچ وجه اچ تی سی نخرید. قطعاتش پیدا نمیشه (یا خیلی خیلی سخت گیر میاد) و اگر مجبور شدید قطعه ای رو عوض کنید، مجبور میشید گوشی رو عوض کنید یا با گوشی خرابتون کنار بیاید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس