کد خبر 783921
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
گوگل پیکسل

گوگل پس از موفقیت در عرضه گوگل پیکسل، سری دوم این گوشی‌های هوشمند را معرفی کرد. گوگل پیکسل ۲ و گوگل پیکسل ۲ XL گوشی‌های جدید شرکت گوگل هستند.

به گزارش مشرق، گوگل پس از موفقیت در عرضه گوگل پیکسل، سری دوم این گوشی‌های هوشمند را معرفی کرد. گوگل پیکسل ۲ و گوگل پیکسل ۲ XL گوشی‌های جدید شرکت گوگل هستند. این شرکت دستگاه‌های جدید خود را برای رقابت با آی‌فون‌های اپل و گوشی‌های سری S سامسونگ روانه بازار کرده، بنابراین باید از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند باشند.

با ما همراه باشید تا قابلیت‌های این دو گوشی جدید گوگل را بررسی کنیم:

دوربین اصلی با حالت پرتره

درحالی‌که بسیاری از پرچم‌داران با دوربین‌های دوگانه به بازار عرضه می‌شوند، گوگل پیکسل 2 دوربین دوگانه ندارد و دوربین اصلی یک دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی است. حالت پرتره، حالتی بوده که قبلا در آی‌فون ۷ پلاس هم دیده‌ شده و در حال حاضر بسیاری از پرچم‌داران این حالت را در عکاسی با دوربین اصلی خود دارند. حالت پرتره گوگل پیکسل ۲ حالت بلوری را در پس‌زمینه عکس ایجاد می‌کند که شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR است.

اما گوگل چگونه در یک دوربین قابلیت پرتره را گنجانده است؟ این شرکت از تکنولوژی پیکسل‌های دوگانه استفاده کرده که برای اولین‌بار در گلکسی S7 استفاده‌ شده بود. البته در استفاده از این دوربین ممکن است سرعت فوکوس کردن به‌ اندازه دوربین‌های دوگانه نباشد ولی عمق میدان بسیار خوبی در تصویر ایجاد می‌شود.

لرزش گیر OIS و EIS برای اولین‌بار در کنار هم

سری دوم گوشی‌های پیکسل لرزش‌گیر فوق‌العاده‌ای دارند. در سری اول این گوشی‌های هوشمند از لرزش‌گیر OIS استفاده شد ولی در سری دوم از دو لرزش‌گیر OIS و EIS یا اپتیکال و الکترونیکی در کنار هم بهره گرفته شده که برای اولین‌بار شاهد چنین اتفاقی هستیم. با این قابلیت دیگر هیچ فیلمی که با دوربین پیکسل ۲ فیلم‌برداری می‌شود تار نیست و هرگونه لرزشی با لرزش‌گیر قدرتمند دوربین پیکسل ۲ گرفته می‌شود.

حالت پرتره در دوربین سلفی

حالت محو شدن پس‌زمینه که در دوربین اصلی وجود دارد و حالت پرتره نامیده می‌شود، در دوربین سلفی هم قرار داده‌ شده است.

حافظه نامحدود گوگل Photos

عکس‌های شما با کیفیت اصلی در گوگل Photos ذخیره نمی‌شود و کمی از کیفیت آن‌ها کاسته می‌شود، اما این حافظه نامحدود ذخیره‌سازی عکس در حال حاضر به‌صورت رایگان در اختیار کاربران گوگل قرار دارد. تا سال ۲۰۲۰ امکان ذخیره عکس‌ها باکیفیت اصلی در این حافظه فراهم می‌شود.

حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا

در سال گذشته گوگل پیکسل یکی از رقبای آی‌فون ۷ بود که هم‌زمان با عرضه آی‌فون ۷، این گوشی هوشمند هم به بازار ارائه شد. بسیاری از کاربران آی‌فون به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون اعتراض کردن و برتری گوگل پیکسل نسبت به آی‌فون این بود که جک هدفون داشت. ولی امسال گوگل این روند را تغییر داده و این پورت را از گوگل پیکسل 2 حذف کرده است.

استفاده از ایرباد و هدفون‌های بدون سیم هنوز میان افراد جا نیفتاده و بسیاری از کاربران هدفون‌های قدیمی را ترجیح می‌دهند. هدفون‌های بدون سیم نیاز به شارژ شدن دارند و همین مسئله برای کاربر آزاردهنده است. اگر حاضر به استفاده از «پیکسل بادز» نیستید، می‌توانید با استفاده از تبدیل پورت USB-C از هدفون استفاده کنید. اگر به هدفون بدون سیم علاقه دارید و ترجیح می‌دهید از هدفون بدون سیم استفاده کنید، گوگل پیکسل ۲، گوشی موردعلاقه شما خواهد بود.

گوشی هوشمند بزرگ، صفحه‌نمایش لبه به لبه در گوشی کوچک

گوگل پیکسل ۲ XL از نسبت نمایشگر به بدنه بالایی بهره می‌برد. نسبت صفحه‌ نمایش گوگل پیکسل ۲ نسبت به بدنه کمتر است و شاید سری قبلی گوگل پیکسل ازنظر زیبایی، بهتر باشد. اگر زیبا بودن گوشی هوشمند و کم بودن حاشیه نمایشگر برای شما مهم است، گوگل پیکسل 2 XL را در لیست خرید خود قرار دهید.

اسپیکرهای استریو

اسپیکرهای استریو گوگل پیکسل ۲ در قسمت جلویی گوشی تعبیه‌ شده است. در گذشته شاهد استفاده از اسپیکرهای استریو در جلوی دستگاه‌ در گوشی‌های سری One اچ‌تی‌سی بوده‌ایم.

مقاوم در برابر آب

سری دوم گوشی‌های پیکسل ضدآب است. هر دو گوشی گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL از تاییدیه IP67 بهره می‌برند، این تاییدیه به معنای مقاومت گوشی تا عمق یک متری آب تا ۳۰ دقیقه است.

اسنپدراگون ۸۳۵

مانند تمام پرچم‌داران اندرویدی، سری دوم گوشی‌های پیکسل نیز از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برند. تراشه اپل A۱۱ از اسنپدراگون ۸۳۵ کمی قدرتمندتر است. در هر دو گوشی هوشمند از رم با ظرفیت ۴ گیگابایت استفاده شده است.

فشار دادن قاب گوشی برای فراخوانی دستیار گوگل

برای سلفی گرفتن سریع و یا فراخوانی دستیار گوگل کافی است تا قاب پیکسل را فشار دهید. این قابلیت برای اولین‌بار نیست که درگوشی‌های هوشمند تولید شرکت اچ‌تی‌سی ارائه می‌شود. گوگل برای ارائه گوشی‌های جدیدش ۲۰۰۰ مهندس شرکت اچ‌تی‌سی را استخدام کرد، پس مشاهده قابلیت‌های جدید دور از انتظار نیست.

ظاهری جدید برای لانچر پیکسل

لانچر گوگل ظاهر تازه‌ای پیدا کرده است. نوار جستجو به قسمت پایین، در بالای دکمه‌های ناوبری منتقل‌ شده است. با این جابه‌جایی کاربر به‌راحتی و بدون بالا بردن دست به قسمت بالای صفحه‌نمایش، می‌تواند از جستجو گوگل استفاده کند. در قسمت بالا به‌جای نوار جستجو، ویجت جدیدی قرار دارد که در آن وضعیت آب‌وهوا و آخرین قرار ملاقات‌ها در تقویم نمایش داده می‌شود.

خبری از درگاه کارت حافظه نیست

سری جدید پیکسل‌ها، مانند سری قبلی پیکسل و نکسوس از حافظه قابل ارتقا پشتیبانی نمی‌کند. شما برای انتخاب می‌توانید به سراغ حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی بروید، حافظه بی‌نهایت گوگل Photos به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌های خود را در آن ذخیره کنند.

شارژ سریع

هر دو گوشی جدید پیکسل از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. با ۱۵ دقیقه شارژ، گوشی شما تا ۷ ساعت کار می‌کند.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری

گوگل ضمانت کرده که تا مدت سه سال به‌روزرسانی سیستم عامل و به‌روزرسانی امنیتی را برای گوشی‌های جدیدش ارائه می‌کند. زمانی‌که به‌روزرسانی برای اندروید عرضه می‌شود، اگر کاربر گوگل پیکسل باشید نیازی به صبر کردن برای دریافت به‌روزرسانی ندارید و این به‌روزرسانی به‌سرعت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قاب‌های متنوع

قاب‌های فابریک پیکسل ۲ بسیار زیبا و خاص هستند. قاب‌های فابریک پیکسل با تمام قاب‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید، متفاوت هستند و حالت فشار دادن برای فراخوانی دستیار گوگل با استفاده از این قاب هم کار می‌کند. قیمت هر قاب فابریک ۴۰ دلار است.

منبع: آی تی رسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس