ابطحی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نبود معلم در برخی از مدارس حاشیه شهرهای بزرگ، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش درباره آمار کمبود معلم آمارهای متناقض به مجلس می‌دهد.

به گزارش مشرق، سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به نداشتن معلم در برخی از مدارس حاشیه شهرهای بزرگ، گفت: متأسفانه وزارت آموزش و پروش تدبیری برای اینکه همه مدارس در اول مهر از معلم بهره‌مند باشند، نداشته است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه وزارت آموزش و پرورش آماری از مدارس بدون معلم ندارد، گفت: متأسفانه حتی شاهد هستیم که در خصوص نیاز آموزش و پرورش به معلم نیز به کمیسیون آموزش مجلس آمارهای متناقض ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکل نبود معلم در مدارس حاشیه شهرهای بزرگ اقدامی عاجل باید از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام گیرد، ادامه داد: در این شرایط بحرانی، دعوت از حق التدریسی‌ها و بازنشستگان آموزش و پرورشی یکی از راهکارهایی است که آموزش و پرورش به آن پناه برده و در واقع چاره‌ دیگری ندارد.

ابطحی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال حاضر دچار از هم‌گسیختگی است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های واصله در زمینه دعوت از حق التدریسی‌ها و بازنشستگان نیز برخی تبعیض‌ها صورت گرفته و برخی از آنها که سابقه روشن داشته‌اند، دعوت به کار نشده و برخی با رابطه‌های خویشاوندی به سر کار آمده‌اند که این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی اجرای طرح استخدام حق التدریسی‌ها در مقطع کنونی را یک ضرورت برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت محدود جذب نیروی خود چنین امکانی را ندارد که پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش باشد و در شرایطی که سازمان امور استخدامی کشور مخالف رویه جذب معلمان از طرق دیگر است، باید قانون جدید اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادمه دادمه داد: آمارها در خصوص تعداد معلمان حق التدریس متفاوت است ولی بر اساس اظهارات مسئولان این عدد حدود 110 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس