مسعود اقبالی

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازیکنان تازه وارد به تیم ملی هنوز نتوانستند آنچه کی روش در نظر دارد را به او و تیم ملی ارائه دهند.

سرویس ورزش مشرق – در حد فاصل دو بازی تدارکاتی تیم ملی کشورمان در مسیر حضور در جام جهانی بررسی شرایط حضور بازیکنان تازه وارد در این تیم که در دیدار با توگو به میدان رفتند نشان می دهد انرژی تازه ای به تیم ورود کرده ولی هنوز نمی توان با اطمینان کامل به آنها میدان رسمی داد.

مسعود اقبالی در گفت و گو با مشرق، درباره بازی اول تیم ملی برابر توگو و شرایط بازیکنان تازه وارد حاضر در این دیدار حرف زد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*حریف اول عمدا آسان انتخاب شد

بعید به نظر می رسد کارلوس کی روش بدون اطلاع کافی تیم ملی توگو را برای مصاف با تیم ملی کشورمان انتخاب کرده باشد. با نگاهی گذرا به نفراتی که در این بازی به میدان رفتند می توان دریافت هدف اصلی کی روش از برگزاری این دیدار، شناخت نفراتی بوده که در هفته های ابتدایی لیگ دیده و می خواست آنها را از نزدیک و در یک بازی تدارکاتیِ جدی محک بزند. از این رو فکر می کنم توگو عمدا انتخاب شد تا در یک بازی نسبتا آسان بازیکنان تازه وارد راحت و با استرس کمتر کنار هم بایستند.

*تعداد تعویض ها گویای هدف کی روش است

ما در قیاس با تیم ملی توگو در این بازی یک تعویض بیشتر انجام دادیم. در دیداری که اغلب 5 بار تعویض می کنند کی روش 6 بازیکنش را جابجا کرد تا بیش از نیمی از تیم ملی را در دو نیمه محک بزند. همین موضوع نشان می دهد او از این بازی فقط دنبال پیدا کردن نفرات مورد نظرش بوده است. خط خوردن نورافکن یا انصاری و کامیابی نیا قبل از اردوی اصلی هم دلیل دیگری است که او می خواسته جدیدها را ببیند. وگرنه نورافکن بازیکنی است که کی روش او را در دو بازی آخر برابر کره و سوریه روی نیمکت داشت.

*قدوس باز هم باید بازی کند

سامان قدوس پشت دو مهاجم اصلی بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. او در برگشت ها سریع نشان داد و در حملات به خوبی موج اول و یا دوم را راه می انداخت تا مهاجم نوک مان به راحتی در فضاها حضور داشته باشد. او چند صحنه نشان داد در قدرت شوتزنی و دریبلینگ هم قابلیت هایی دارد. البته نباید فراموش کرد که این اولین تجربه ملی او در تیم کی روش و در ورزشگاه آزادی بود که ثابت کرد این فوتبالیست در اروپا رشد کرده و تغییر ورزشگاه و فضا روی اصل فوتبالش تأثیر چندانی ندارد. فوتبالیست های اروپا که از پایه در آکادمی های فوتبال رشد می یابند عادت می کنند با عقل شان فوتبال بازی کنند تا احساس شان. برای همین با تغییر استادیوم محل برگزاری بازی شان خللی در شکل عملکردشان رخ نمی دهد اما با این همه قدوس باز هم باید بازی کند تا بیشتر درباره اش بتوان حرف زد.

*تازه واردها تقریبا خوب بودند

ورود دو سه بازیکن جدید از لیگ به تیم ملی هم اتفاق خوبی بود. در حالی که می دانیم کی روش تقریبا ترکیب اصلی اش برای حضور در جام جهانی را شناخته ولی او همچنان می خواهد حاشیه امنیت را برای بازیکنان اصلی اش در معرض خطر قرار دهد تا شاید از این طریق مانع از کشته شدن انگیزه بین نفرات ثابت تیمش شود. عبدالله زاده و ایمانی مقابل توگو بی اشتباه بازی کردند و کاملا مشخص بود که می خواهند در تیم ملی بمانند.

*"انرژی خوب" فاکتور ویژه تیم ملی

مهمترین چیزی که از دنبال کردن مسابقات تیم ملی به بیننده منتقل می شود انرژی خوبی است که از این تیم می گیریم. ما همانقدر که از بازی منطقی و بدون عجله تیم ملی مان لذت می بریم از انرژی مثبتش هم بهره مند می شویم. حضور بازیکنان جوان و انرژیک در تیم ملی نوعی شادابی را هم در این تیم دمیده که سبب می شود امید در آن زنده بماند.

*روسیه پله دشوارتری است

کاملا مشخص است که کی روش حالا و در بازی با روسیه، می خواهد از تیمی که در دیدار با توگو به میدان فرستاد فوتبال ببیند. او هرچقدر به سبک بازی تیمش در دیدار قبلی کم اهمیت بود این بار قطعا می خواهد با سیستم کاملتر و دقیق تری به میدان برود. علم فوتبال می گوید در راه رسیدن به یک تورنمنت مهم باید بازی های تدارکاتی از آسان به سخت سیر صعودی داشته و در نهایت یکی دو بازی دشوار برای شناخت نقاط ضعف لازم است که به نظر می رسد کی روش این روند را از ابتدا و با دیدار با توگو و سپس روسیه استارت زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    19 0
    ایران یکی‌ از بزرگترین مربیان فوتبال دنیا رو داره ولی‌ حیف که قدرشو نمی‌دونیم. ایران باید کیروش رو هر طور شده تا زمان بازنشستگیش حفظ کنه تا به فوتبال اروپا نزدیک بشیم.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    12 0
    فقط کیروش . . . به خدا تا حالا ایران همچین مربی به خود ندیده .
  • مجتبی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    8 0
    کی روش می داند چه کاری انجام می دهد مثل همیشه او را حمایت کنیم
  • کاظم غفاری IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    7 0
    گفت و گوی به موقع و کاربردی بود... تشکر
  • حسین2 IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    4 0
    به جای حاشیه پراکنی برخی مثل شما دوستان کاربردی نگاه کنند تا شاهد باشیم تیم ملی قدری پرفروغ تر از سنوات قبل در جام جهانی حاضر شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس