کاسپین

معاون نظارتی بانک مرکزی نحوه تسویه حساب با سپرده گذاران تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، معاون نظارتی بانک مرکزی نحوه تسویه حساب با سپرده گذاران تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین را تشریح کرد.

«فرشاد حیدری» در خصوص رسیدگی به مسائل تعاونی های اعتبار منحله، گفت: بانک مرکزی در خصوص تعاونی های منحل شده به ویژه تعاونی فرشتگان اقداماتی انجام داده که براین اساس از اردیبهشت ماه پرداخت سپرده سپرده‌گذاران موسسه مذکور آغاز شده، و در مرحله اول به سپرده گذارانی که 10 میلیون سپرده گذاری کرده بودند پرداخت شد.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: در مراحل بعدی به سپرده گذاران تا سقف 20 میلیون تومان و در مرحله سوم تا سقف 50 میلیون تومان و در مرحله چهارم تا یکصد میلیون تومان و در مرحله پنجم تا مبلغ 200 میلیون تومان پرداخت ها انجام می شود.

وی اظهارداشت: مراحل پرداخت سپرده های مذکور در حال انجام بود که تعدادی از سپرده گذاران عمده حساب های تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین را براساس دستورات قضایی صادره از برخی مراجع قضایی مسدود کردند.

حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه وجوه موجود در حساب موسسه کاسپین متعلق به بانک مرکزی بود اقداماتی صورت گرفت و مکاتباتی با ریاست قوه قضائیه انجام شد و خوشبختانه تعدادی از این حساب ها بازگشایی شده و در ادامه از مابقی حساب ها رفع انسداد خواهد شد و مابقی عملیات پرداخت سپرده سپرده گذاران براساس برنامه ای که در وب سایت موسسه کاسپین قرار می گیرد، انجام می شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: در ادامه برای سپرده گذاران بالای 200 میلیون تومان تصمیم گیری می شود و از طریق وب سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی انجام می شود.
بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار در اسفند 1394 موسسه کاسپین با ادغام هشت تعاونی غیرمجاز شامل فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین شکل گرفت.
منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس