کد خبر 783446
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
منتظری

دادستان کل کشور با رد شایعاتی که بنگاه های دروغ پراکنی و استکبار برای خدشه وارد کردن به بدنه قوه قضاییه دارد،افزود:ما می دانیم آبش خور این شایعات در انگلیس و امریکاست و با آن برخورد می کنیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در ششمین گردهمایی مدیران موسسات حفاظتی و مراقبتی ناجا با تبریک هفته ناجا به خانواده بزرگ نیروی انتظامی گفت: امید داریم این هفته زمینه و بستری باشد که مردم بتوانند با خدمات و جانفشانی های نیروی انتظامی آشنایی پیدا کنند و حلقه ربط ناجا و مردم در این هفته تقویت شود. 

دادستان کل کشور ادامه داد: یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند به یک ملت ارزانی می دارد نعمت امنیت است، امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی است که مردم  از آن برخوردارند اما به آن توجه نمی کنیم.

منتظری گفت: ما شاهد افزایش ناامنی در کشورهای همسایه هستیم در عراق چه سرهایی بریدند چه خانه هایی ویران کردند چه شهرهایی نابود کردند در سوریه و افغانستان و پاکستان و یمن و میانمار هم همینطور اگر در جامعه امنیت نباشد مردم در چه جهنمی زندگی می کنند اقتصاد مرهون بودن امنیت است. پیشرفت یک جامعه در عرصه های گوناگون مرهون داشتن امنیت است. هر خوشی که انسان در هر عرصه ای تصور کند همه در گرو پایداری امنیت است. ما امروز به لطف پرودگار و با عنایت حضرت ولی الله اعظم و رهبری های مقام معظم رهبری و تلاش نیروهای اطلاعاتی و شما عزیزان خدمتگزار ناجا از این نعمت امنیت برخورداریم و باید شاکر باشیم.

منتظری در بخش دیگری از سخنان  خود گفت: ماموران ناجا در عرصه ایجاد امنیت در مرزها و شهرها و محلات و همه اقشار مردم اگر قدر امنیت را بدانیم خدا برقراری امنیت را برایمان مقدر می کند. و مستدام می دارد. این امنیت به برکت خون شهدای عزیز برای ما حاصل شده است و باید قدر دادن آن باشیم.

وی گفت: سالانه از درجه داران و سربازان و وابستگان نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر و عناصر تکفیری یا افرادی که به دنبال نا امنی در کشور هستند، جان خود را فدا می کنند یا کسانی که در دفاع از حرم در عراق و سوریه هستند جان خود را از دست می دهند براین اساس باید قدر این نعمت را بدانیم اما گاه دیده می شود از این فضای امن که برای رفع مشکلات مردم باید صورت گیرد از این نعمت استفاده کامل نکرده و فضای نامناسب نظام جمهوری اسلامی را به دست خود فراهم می کنیم که به ضرر ما تمام می شود خداوند با هیچ کس قرابت و خویشی ندارد و قوانینی را در عالم هستی بوجود آورده که اگر تابع آن باشیم از آثارش بهره مند خواهیم شد. 

وی اضافه کرد: ایجاد شکاف در جامعه آسیب بزرگی است و اگر جامعه ای دچار آسیب شود، قدرت و اقتدار از دست می رود ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی که در جهان امروز استکبار با تمام قدرت در برابرش ایستاده، چگونه استبکار جهانی در برابر نظام ما ابراز قدرت کرده و می گویند به دنبال براندازی و نابود کردن نظام ما هستند این جا تکالیف و وظائف ما مسئولان در قوه مقننه، مجریه و قضائیه و نیروی انتظامی و نظامی، باید انسجام همدلی و هم افزایی را حفظ کرده و افزایش دهیم.

وی افزود: چرا عده ای باید به دنبال تضعیف این سه قوه باشند این سه قوه با در کنار هم قرار گرفتن کشور را به پیش می برند، رهبری مکررا گفته اند وظیفه خود دانسته از مسئولان و دولت ها حمایت کنند، چون شاهد آسیب ها هستند. اینها مشکلات درونی خود ما است که باید خودمان حل کنیم.

تضعیف قوه قضاییه از بین بردن اقتدار آن است

به گفته دادستان کل، امروز  تضعیف قوه قضاییه از بین بردن اقتدار آن است این به نفع چه کسی تمام می شود؟ الان ۳۸ سال است از پیروزی انقلاب می گذرد همه دستگاه ها خلاءهایی دارند اما در بررسی کارنامه قوه قضاییه  می بینیم که از همان روزهای اول انقلاب قوه قضاییه با تمام توان و اقتدار در صحنه حضور داشته اند و تلاش کرده اند. تلاش قوه قضاییه در بازشناسی و برخورد با عوامل فتنه ۸۸ بسیار قاطعانه بود حالا می خواهند این اقتدار را زیر سوال ببرند.

در این امر از همه امکانات سمعی و بصری و حتی فضای مجازی استفاده می کنند. از جعل سند و جعل نامه استفاده می کنند در حالی که رییس قوه قضاییه می گوید کار آنها دروغ است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه استراتژی دشمن این است که قدرت امنیتی و قضائی ما را تضعیف کند، گفت: می خواهند اعتماد عمومی مردم را سلب یا تضعیف کنند و چهره قوه قضائیه و نیروهای همسو را در جامعه خدشه دار کرده و سلب اعتماد در جامعه ایجاد کنند. دروغ های ناروا در فصای مجازی می گسترانند با چه هدفی؟ وقتی در فضای گسترده با جعل و دروغ و تزویر و سند سازی نسبت سوال برانگیز به رئیس قوه قضائیه می دهند به دنبال چه هستند؟ جعل سند و دروغ می کنند در حالی که همه می دانند دروغ است.

منتظری تاکید کرد: از وظائف قوه قصائیه برخورد با عوامل نفوذ به همراهی و همکاری عوامل امنیتی و اطلاعاتی است. یک تهاجم گسترده علیه برخی نهادها راه انداخته می شود و از این فضای مجازی رها استفاده می کنند.

این با چه هدفی است؟ هدف آنها جز به دنبال از بین بردن اقتدار نیروهای امنیتی است؟ وقتی یک کشور قوه قضائیه، انتظامی و امنیتی ضعیف داشت به راحتی می توانند برنامه های خود را پیاده کنند و برای نیل به هدف باید این پایه ها را تضعیف کند قوه قضائیه با  اقتدار ایستاده و زیر بار این دروغها که ریشه و آبشخور آن در آمریکا و صهیونیسم است نمی رود دشمنانی که با آن ها مصاحبه کرده و چهره های آن را در تلوزیون می آورند با هدف براندازی است که بعد از مدتی آن ها را مثل دستمال کاغذی بیرون می اندازند کما اینکه با شاه اینکار را کردند بنابراین این ها که عددی نیستند.

منتظری افزود: مردم تسلیم این حرکت و کارهای بچگانه نمی شوند دروغها نمی تواند دوام داشته باشد و مانند کف روی آب هستند که چند صباحی خود را نشان می دهد اما دوام ندارد باید بیدار و مراقب باشیم.

وقتی قوه قضائیه با هر جریانی که ریشه سیاسی دارد برخورد می کند انگ سیاسی می خورد

دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه وقتی با هر جریانی که ریشه سیاسی دارد می خواهد برخورد کند انگ سیاسی به او می زنند یک انگ سیاسی می زنند فکر می کنند قوه قضائیه عقب می کشد این طور نخواهد بود، با نزدیکان دولت فعلی یا قبلی برخورد می شود انگ سیاسی می زنند قوه قضائیه با همه این وابستگان و نزدکیان مقامات کشور در دولت جدید و قدیم برخورد می کند انگ سیاسی می زنند، قوه قضائیه هم منع قانونی و هم اخلاقی دارد تا تمام محتویات پرونده را برای مردم بگشاییم اگر هم اینکار را کنیم که تنها شنونده حرف های ما مردم نیستند دشمنان هم دستیابی می کنند چرا چیزی که آسیب است را روی میز بگذرد و بگوید این آسیب ما است قوه قضائیه سیاسی است و اسناد ما همه موجود است پرونده های گذشته و فعلی که تشکیل می شود موجود است.

منتظری گفت: قوه قضائیه با هر مقام و جایگاهی باشد براساس مستندات و مدارک موجود برخورد کرده و از این مهرهایی که می چسبانند کوتاه نمی آید و وظیفه دارد به عدالت برخورد کند. امیدواریم در این عرصه خطرناک آن گونه که قانون به عهده ما گذاشته عمل کنیم.

وی خطاب به ماموران نیروی انتظامی گفت: در امر پیشگیری نقش بسزایی دارید، برخوردهای ایجابی بهتر جواب می دهد تا سلبی چرا که پیشگیری امر مهم و قابل توجه است و متناسب با موضوعات باید از عناصر اصلی و تاثیرگذار استفاده کرد. معاونت پیشگیری در ناجا و قوه قضائیه باید تعامل و همکاری داشته و آسیب های اجتماعی بسیاری در مواد مخدر، نا امنی، حاشیه نشینی، تجاوز به حقوق عامه داریم که باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود که زمینه آن فراهم شده تا از پیشگیری حداکثر استفاده را ببریم.

منتظری اضافه کرد: در محلات در امر پیشگیری، موثر هستید. آسیب مواد مخدر، فرهنگی، فضای مجازی رها شده که در کشور با مدیریت صحیح اداره می شود و از آسیب زنندگان جدی به کیان خانواده و اخلاق جامعه است، با روش علمی و اخلاقی رفع می شود.

منتظری اضافه کرد: وقتی فضای مجازی یک نوجوان (اشاره به کشته شدن دختر ۷ ساله توسط نوجوان ۱۳ ساله) را تبدیل به یک گرگ صفت می کند باید برای مردم تبیین شود که اگر فضای مجازی به این صورت در اختیار مردم قرار گیرد چه آسیب هایی دارد، این فضا در افزایش آمار طلاق موثر است.

کار قوه قضاییه بدون ضابط پیش نمی رود 

وی گفت: قوه قضائیه در استفاده از نیروی انتظامی به عنوان ضابط کمال همکاری را دارد. کار قوه قضاییه بدون ضابط پیش نمی رود به موجب قانون قوه قضائیه موظف به صدور کارت های ضابطان عام و خاص است و بیش از یک سال است که به دنبال مقدمات آن هستیم و در آستانه توزیع کارت ها هستیم که تا پایان مهر ماه با حضور فرمانده ناجا کارت های ضابطان عام در سراسر کشور توزیع می شود.

منتظری گفت: در آینده نزدیک تمام ضابطان در سراسر کشور با کارت ویژه حضور می یابند و مقدمات صدور کارت ضابطان خاص نیز در آینده نزدیک ظرف یک یا دو ماه فراهم می شود تا توزیع شود. بعد از صدور کارت این ضابطان برخی از افرادی که در ناجا و بسیج می توانند پشتیبان قوه قضائیه و امنیت مردم و دفاع از حقوق عامه باشند، کارتی صادر شود و از وجود آن ها استفاه کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم هفته نیروی انتظامی بستری باشد تا مردم بیشتر با خدمات و جان فشانی نیروی انتظامی آشنایی شده و حلقه ربط بین ناجا و مردم در این هفته تقویت شود. نیروی انتظامی باید صیانت از کادر و نیروهای درون خود را در اولویت قرار دهد چون بسیار مهم است. اگر کسانی که در خیابان و حاشیه شهرها و مسیر جاده ها و مرزها و در ادارات در ارتباط با مردم هستند، صیانت نشوند در ایجاد صیانت در جامعه دچار مشکل می شویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس