سردار اشتری

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش‌های پلیس و دستگاه‌های امنیتی، امنیت مثال زدنی کشور در شرایط بحرانی و ناآرام منطقه را قابل تقدیر دانست.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس پایتخت با اشاره به اهمیت نعمت امنیت اظهار داشت: بالاترین نعمت خداوند امنیت است که امروز امنیت شهر و کشورمان را مدیون ایثار شهدا و جانبازان و تلاش پرسنل دستگاه‌های انتظامی امنیتی و قضایی و حضور مردم در صحنه هستیم.

وی اضافه کرد: نگاهی به کشورهای منطقه و اتفاقاتی که در آن کشورها می‌افتد نشان می‌دهد که به لطف خداوند و تلاش تمامی دستگاه های امنیتی و انتظامی، ایران از امنیت پایداری برخوردار است.

فرمانده ناجا با اشاره به ارتباط تنگاتنگ پلیس با مردم، خدمت رسانی به مردم کشور را افتخاری برای خود و تمام پرسنل پلیس دانست و با اشاره به وظیفه پلیس در بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و موضوع عفاف و حجاب گفت: موضوع امر به معروف و نهی از نمکر از موضوعاتی است که نیروی انتظامی در آن پیشتاز بوده و در شرایطی که 26 دستگاه در این خصوص مسئولیت دارند ولی پلیس پیشتاز بوده و عملکرد خوبی داشته است که البته این به معنای عملکرد صددرصدی نیست چرا که ما معتقدیم جامعه اسلامی باید عاری از تمام ظواهر غیراسلامی باشد.

اشتری برخورد با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر را جزو اهم وظایف نیروی انتظامی دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد پلیس افزود: یکی از موضوعات مورد نظر مقام معظم رهبری اقتدار پلیس توأم با مهربانی آن است و ما نیز با مخلان امنیت و آرامش مردم قطعا مقتدرانه و قاطعانه برخورد خواهیم کرد و با مردم رئوف و مهربان خواهیم بود.

وی با اشاره به موقعیت خوب سردار ساجدی‌نیا در طول 90 ماه فرماندهی‌اش در پلیس پایتخت گفت: فرماندهی شهری همچون تهران که علاوه بر 9 میلیون سکنه و 4 میلیون جمعیت شناور، پذیرای مسئولان و مقام معظم رهبری است کار سختی است و سردار ساجدی نیا با تعامل و پیگیری مناسب و با مدیریت خوب خود اقدامات ارزشمندی را انجام داد.

فرمانده ناجا در ادامه سخنانش به مناسبت‌ها و اتفاقات اخیر رخ داده در پایتخت اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات و تأمین امنیت آن از بزرگترین اقداماتی بود که در سال جاری انجام شد و خوشبختانه هیچ مشکلی در این بین بوجود نیامد.

اشتری اضافه کرد: در حادثه تروریستی مجلس نیز نیروهای انتظامی و امنیتی مقتدرانه عمل کرده و تروریست‌ها را به هلاکت رساندند و این درحالی است که حادثه تروریستی مجلس زنگ خطری برای همه ما بود.

وی گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر نیز اعتقاد قلبی دارم که روح امام و شهدا به یاری و مدد همکاران ما در کلانتری حرم آمد و اجازه ندادند تروریست‌ها به اهداف پلید و شوم خود برسند.

فرمانده ناجا با اشاره به همکاری خوب پلیس، بسیج، سپاه و سایر دستگاه های مسئول پایتخت در مراسمات و مناسبت های مختلف گفت: در مراسم تحلیف نیز که شاهد حضور مهمانان بسیاری از اقصی نقاط دنیا بودیم نیروی انتظامی به جز حلقه اول، مسئولیت سایر حلقه‌ها را در اختیار داشت و خوشبختانه عملکرد خوبی از خود نشان داده است و در چند سال گذشته علی رغم چندین هزار تجمع اعتراضی، حتی یک مورد کشته نیز گزارش نشد.

اشتری در پایان با اشاره به چگونگی انتخاب فرمانده جدید نیروی انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی سازمانی است که برای انجام وظایف خود باید تعاملات بسیاری داشته باشد و ما نیز برای انتخاب فرماندهان مشورت می‌کنیم و نظرات همکاران و دستگاه های مختلف را می‌گیریم که در این مورد نیز پس از بررسی‌های بسیار به سردار رحیمی رسیدیم که پیش از این در تهران و پس از آن در استان سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار خوبی داشته‌اند و پس از مطرح شدن ایشان و مشورت با آقای ساجدی‌نیا ایشان به عنوان فرمانده انتظامی پایتخت انتخاب شد و امیدواریم در اقدامات آتی خود شتاب بیشتری داشته و موفق باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس