نجفی روحانی

با وجود حضور نجفی در هئیت دولت اما هنوز شهرداری تهران نتوانسته بودجه و تسهیلات لازم را از دولت که غالبا به عنوان طلبکاری شهرداری از قوه مجریه است را اخذ کند.

سرویس سیاست مشرق - مشکلات شهر تهران بویژه در حوزه حمل و نقل سبب شده تا اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم ارائه تسهیلات و امکانات لازم از سوی دولت به شهر تهران گلایه کنند.

در همین رابطه زهرا نژاد بهرام، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت:

«ما الان داریم هزینه پایتخت بودن، سیاسی بسودن، بین المللی بودن، قطب اقتصادی بودن و ملی بودن را پرداخت می کنیم اما از درآمدهای آن محروم هستیم.»

وی افزود:« وقتی می‌خواهند ارزش افزوده اختصاص بدهند، برای شهر تهران را کاهش می‌دهند. ما از آقای مقیمی درخواست می‌کنیم که به این موارد رسیدگی کنند.»

همچنین، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، معتقد است تامین تجهیزات و واگن‌های مترو راهکار موثری برای برون‌رفت از معضل ترافیک است.

این عضو شورای پنجم شهر تهران با یادآوری اینکه امروز شاهدیم با وجود ساخته شدن زیرساخت های خطوط مترو هنوز از تمام ظرفیت این ناوگان استفاده نمی شود، یادآوری کرد:

«متاسفانه روزانه ۲ تا ۲ونیم میلیون سفر در متروی تهران انجام می شود در صورتی که اگر تجهیزات کامل و واگن های لازم به خطوط اضافه شوند، شاهد بیش از ۶ میلیون سفر در خطوط مترو خواهیم بود. ضمن آنکه سرفاصله حرکت قطارها نیز به ۳ تا ۳ و نیم دقیقه کاهش می یابد. در حالیکه امروز در برخی خطوط سرفاصله ها ۴ الی ۵ دقیقه و در خط فرودگاه امام(ره) نیز به یک ساعت می رسد».

درحالی اعضای شورای شهر تهران از عدم اختصاص بودجه و امکانات لازم برای شهر تهران گلایه دارند که محمدعلی نجفی بعد از 12 سال توانسته به عنوان شهردار در جلسه هیئت دولت شرکت کند تا نه تنها نماینده شهرداری تهران بلکه به عنوان نماینده شهرداری‌های کل کشور مشکلات شهرها را با دولت در میان بگذارد. اما به نظر می‌رسد که این حضور نمایشی هنوز نتوانسته در حوزه عمل خود را نشان دهد و در اختصاص بودجه و امکانات لازم به شهر تهران مثمر ثمر واقع شود.

مشکلات پایتخت در حالی است که نجفی بسیار به دولت دوازدهم نزدیک است و حتی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه تهران وی در کنار دیگر اعضای هیئت دولت در این مراسم حاضر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    3 0
    ورود به دولت از راه در میسّر نشد حالا از پنجره ورود میکند.
  • علی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    0 0
    برای مردم ندارد ولی برای خودشان که دارد مگر مردم مهم هستند
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    0 0
    باعث هماهنگی می شود
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    0 0
    تز لیبرالها و سکولارهایی که تو ایران به تدبیر و امید و اصلاح طلب شناخته می شوند می گویند ما باشیم ولو اینکه هیچ کا ی نکنیم تاریخ را نگاه کنید اجدا این آقایون قدیمتر ها به وفور بودند و کارشون همین چاپیدن ها بوده اینها بچه همونها هستند با فامیل جدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس