هاروی واینستاین

بر اساس این تحقیق، چندین پرونده در اطراف این تهیه‌کننده هالیوودی در جریان است و برخی از شکایات با توافق طرفین به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق ، پنج‌شنبه 5 اکتبر 2017 حدود دو روز پیش، دو خبرنگار نیویورک تایمز نتیجه تحقیقات خود درباره یکی از بزرگ‌ترین مردان صنعت سینمای هالیوود، هاروی واینستاین از بنیانگذاران شرکت میرامکس و و تهیه کننده و پخش کننده تعدادی از مهم‌ترین فیلم‌های سه دهه اخیر سینمای آمریکا و جهان را منتشر کردند. به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما، این گزارش تحقیقی نیویورک تایمز به سرعت مورد توجه اهالی و علاقه‌مندان سینما قرار گرفت و به مهم‌ترین اتفاق سینمای هالیوود در روزهای اخیر تبدیل شد.

در این گزارش مفصل نیویورک تایمز، خبرنگاران این رسانه؛ سوابق این تهیه‌کننده سینما و پرونده‌های مختومه و در جریان علیه او را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که در طی سی سال گذشته، واینستاین بارها و بارها، با رفتار غیراخلاقی و درخواست‌های جنسی خود، کارمندان و اطرافیان‌اش را آزار داده است. بر اساس این تحقیق، چندین پرونده در اطراف این تهیه‌کننده هالیوودی در جریان است و برخی از شکایات با توافق طرفین به پایان رسیده است. نیویورک تایمز اعلام کرده واینستاین در حداقل هشت مورد، بنا بر دلایل گوناگون شاکیان خود را با پول راضی کرده است. به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما، نیویورک تایمز به برخی از موارد رسوایی واینستاین مستقیما اشاره کرده است. به عنوان مثال، حدود دو دهه پیش، واینستاین هنرپیشه جوان هالیوودی اشلی جاد را به هتلی در بورلی هیلز دعوت کرده تا گفتگویی کاری داشته باشند اما به جای این کار، هنرپیشه را به اتاق‌اش فرستاده، جایی که او با حوله حمام حضور داشته، و واینستاین از او خواسته تا جاد را ماساژ دهد؛ یا دوش گرفتن زن بازیگر را تماشا کند. جاد در گفتگویی مستقیما به این ماجرا اشاره کرده است. در یکی دیگر از این رسوایی‌های اخلاقی در سال 2014 میلادی، آقای واینستاین، امیلی نستور که تنها یک روز را به عنوان کارمند موقت برای شرکت‌اش کار می‌کرده، به اتاق همان هتل برده و پیشنهاد دیگری داده است. این پیشنهاد که اگر درخواست‌های جنسی‌اش را بپذیرد، به پیشرفت سریع کاری‌اش کمک خواهد کرد. در این تحقیق نیویورک تایمز، مشخص شده که در طول سه دهه گذشته، بارها چنین وقایعی اتفاق افتاده و این رسانه از طریق خواندن پرونده‌ها، مطالعه مصاحبه‌ها با کارمندان پیشین و فعلی شرکت واینستاین، اسناد حقوقی، ایمیل‌ها و پرونده‌های داخلی این دو شرکت میرامکس به چنین نتایجی دست یافته است.

 نیویورک تایمز در آپدیت خبری خود درباره این تهیه کننده که از حامیان فعال حزب دموکرات هم محسوب می‌شود، اعلام کرد: واینستاین ضمن پذیرش ضمنی این اتهامات، گفته متاسفم که در گذشته، با همکاران‌ام طوری رفتار کرده‌ام که باعث درد زیادی شده است و خالصانه بابت آن عذرخواهی می‌کنم. همچنین تلاش می‌کنم بهتر شوم، می‌دانم راه درازی در پیش دارم. از طرف دیگر هیات مدیره کمپانی واینستاین، اعلام کرده است هاروی واینستاین برای مدتی در شرکت حضور نخواهد داشت و یک نفر از بیرون شرکت، مسئول انجام تحقیقات در این زمینه خواهد بود. به نظر می‌رسد خبر این رسوایی اخلاقی در روزهای آینده نیز در صدر اخبار باشد. سرویس سینمای جهان کافه سینما در این زمینه تلاش می‌کند آخرین اخبار و بازتاب‌های این پرونده را پوشش دهد.

*** کافه سینما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    14 0
    پول حرام صرف همین کارها هم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس