انوش معظمی

متاسفانه بسیاری از روشنفکر نماهای ما تنها با چند پست و پیام اینترنتی مجاب شده‌اند و پشت شعارهایشان هیچ تفکر و مطالعه‌ای نیست. این واقعاً ناراحت کننده است.

به گزارش مشرق، انوش معظمی بازیگر سریال مختارنامه گفت: اگر در جمعی خانوادگی به تماشای فیلم‌های در حال اکران بنشینم از دیدن این آثار شرم می‌کنم. سینمای ما چرا و به چه علت به این سمت رفته و به چه بهایی جذب مخاطب می‌کند و میلیاردی می‌فروشد؟

انوش معظمی بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به نامناسب بودن فیلم‌های در حال اکران گفت: واقعیت اینکه من اکثر آثار سینمایی را مشاهده می‌کنم و گاهی اوقات در تماشای برخی از فیلم‌ها به خودم می‌گویم که نمی‌توان در کنار خانواده این فیلم را تماشا کرد.

او در همین راستا ادامه داد: یعنی اگر در جمعی خانوادگی بنشینم از دیدن این آثار شرم می‌کنم. سینمای ما چرا و به چه علت به این سمت رفته و به چه بهایی جذب مخاطب می‌کند و میلیاردی می‌فروشد؟

بازیگر نقش حرمله  روشنفکرمعابی را مشکل این روزهای هنر خواند و تاکید کرد: شاید برخی روشنفکرانه به موضوع نگاه می‌کنند و خودشان را با دنیای غرب مقایسه می‌کنند که به فرض مثال ما عقب افتاده‌ایم و آنها پیشرفته‌اند. اما نباید یادمان برود که ما باید به ارزش‌های اخلاقی خودمان پایبند باشیم. چرا باید همیشه چشم به غرب بدوزیم و خودمان را عقب افتاده بدانیم.

او رواج فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ی معاند را دشمن اصلی بنیان خانواده دانست و ادامه داد: سرعت بالا در اطلاعات، اینترنت‌زدگی و فضای مجازی اتفاقات بسیار مخربی را برای ما به همراه داشته است. آمارهای تاسف‌ برانگیزی که در جامعه منتشر می‌شود از قبیل روابط ناسالم، طلاق و غیره از همین فیلم‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی ناشی می‌شود.

معظمی مطالعه و تفکر درست را راه حل این مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از روشنفکر نماهای ما تنها با چند پست و پیام اینترنتی مجاب شده‌اند و پشت شعارهایشان هیچ تفکر و مطالعه‌ای نیست. این واقعاً ناراحت کننده است. من هم با این کلمه موافقم که ابتذال به شدت سینما را فرا گرفته است. این ربطی به تئاتری بودن من ندارد و اتفاقی است که به راحتی در سینما قابل روئیت است. ما باید و باید که با مطالعه و تفکر درست مسائل پیرامون هنر و فرهنگ کشور را رصد و واکاوی نماییم.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • sanam US ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    10 0
    واقعا درسته!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    3 0
    اون زمان که سرعت پایین تر بود چون مدیا بر کاربرها سیطره نداشتن، کاربر ها به سوی متن و نوشته می رفتند برای همین بود که وبلاگ ها در رونق بودند.
  • عباس بهارلو IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام درست اشاره نکرده اشکال روشنفکر نماها چیه مثلا چه فیلم و سریالی محتواش با طرز تفکرات غربی هاست ایراد اونا چیه ،درسش،چیه وگرنه هرکسی میتونه به ضم خودش اشکالاتی رو در بیاره مهم راه کارشناسی شده بیان کردن مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس