کد خبر 782308
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
ترامپ علیه ایران

180 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده از وی خواستند تا به توافق هسته‌ای ایران پایبند باشد و از آن خارج نشود.

به گزارش مشرق، به نوشته وبگاه «جوییش تلگرافیک» در این نامه آمده است: «برخی از ما رای مثبت و برخی رای منفی به توافق هسته‌ای ایران دادیم. با این حال، ما در این عقیده که اجرای کامل این توافق، اهرم فشار بیشتری برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای تسلیحاتی بالقوه ایران فراهم کرده و فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران را کاهش می‌دهد، متحد هستیم.


برجام، توافقی ناقص است اما برای پرداختن به تمهیدات مساله‌برانگیز از جمله بندهای پایان‌دهنده به محدودیت‌های هسته‌ای ایران، نیاز است تا ما با شرکای بین‌المللی خود در یک جایگاه بایستیم.»

ترامپ اگر تا 11 روز دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نکند و بررسی این مسئله را به کنگره بفرستد، قانونگذاران آمریکایی 60 روز فرصت خواهند داشت که درباره بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصمیم بگیرند.

وبگاه «المانیتور» نیز پیشتر نوشته بود طرح «اینارا» (INARA) که از سوی سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تدوین شده، به کنگره اجازه می‌دهد تمام یا برخی از 4 بسته تحریمی هسته‌ای اصلی را علیه ایران بازگرداند و دلیل کافی به تهران برای خروج از توافق ارائه کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس