کد خبر 782180
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
هریستو استویچکوف

یکی از مقامات بلندپایه دولت اسپانیا از ستاره پیشین آبی‌واناری‌های کاتالونیا به دلیل اظهارات اخیرش پس از جنجال همه‌پرسی استقلال کاتالان‌ها شکایت کرده است.

به گزارش مشرق، ماریا ثریا سائنس دسانتاماریا آنتون، معاون نخست وزیر اسپانیا از هریستو استویچکوف، ستاره سابق تیم فوتبال بارسلونا، به دلیل اظهارات اخیر این مرد بلغار شکایت و اعاده حیثیت کرد.

استویچکوف با وجود بلغارستانی بودنش تعلق خاطر خاصی به ایالت کاتالونیا دارد و به دنبال حوادث رخ داده اخیر در این ایالت در روز برگزاری همه‌پرسی استقلال از مقامات دولت اسپانیا انتقاد و درباره ماریا ثریا سانئس اظهارات جنجالی را عنوان کرد.

استویچکوف با متهم کردن سائنس به اعمال سیاست‌های دیکتاتوری، او، پدر، پدربزرگ و همچنین پسرش که هنوز به سن قانونی نرسیده است را «فرانکیست» (طرفداران ژنرال فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا) توصیف کرد. او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در شهر میامی آمریکا، مدعی شد که سائنس و همکارانش نیروهای پلیس را برای ضرب و شتم و دستگیری مردم بیگناه به کاتالونیا اعزام کرده است. استویچکوف گفت: دولت اسپانیا مایه شرم است و به همین دلیل در دنیا منزوی شده است.

اکنون طبق اعلام منابع نزدیک به کابینه دولت اسپانیا، سائنس علیه استویچکوف شکایت و اعاده حیثیت کرده است. اظهارات استویچکوف درباره سائنس به نقشی که پدر او برای سرکوب معترضان رژیم ژنرال فرانکو در دوران جنگ داخلی اسپانیا ایفا کرد، اشاره داشت.

ستاره سابق فوتبال بلغارستان که جزو بازیکنان دهه 90 بارسلونا بود، یکی از طرفداران پر و پا قرص استقلال ایالت کاتالونیا است که فعالیت‌هایش برای محقق شدن این هدف را از سال‌ها پیش آغاز کرده است. او تا حدی به کاتالونیا تعصب داشت که یک بار پس از بازی بارسلونا در ورزشگاه ومبلی لندن با پرچم این ایالت از ورزشگاه خارج شد و بازوبندی کاپیتانی‌اش در تیم ملی بلغارستان هم به رنگ‌های پرچم کاتالان‌ها بود، همان بازوبندی که در زمان مصاحبه‌اش علیه سائنس در میامی هم به بازویش بسته بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    1 0
    شهر بارسلون و منطقه کاتالونیا اونقدر ثروتمند هستند که اسپانیا دوست نداره به هیچ وجه ازش جدا بشن
  • US ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    1 0
    نباید از اسطوره های بارسلونا بهترین تیم جهان شکایت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس