کد خبر 782160
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
ائتلاف سعودی

پیش نویس یک سند محرمانه نشان می‌دهد که سازمان ملل ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی را به خاطر کشتار کودکان یمنی در فهرست سیاه قرار داده است.

 به گزارش مشرق، پیش نویس یک سند محرمانه که از سوی خبرگزاری رویترز دیده شده است، نشان می دهد که سازمان ملل نام ائتلاف سعودی را به خاطر کشتار کودکان یمنی در فهرست سیاه قرار داده است. البته این سند اشاره کرده است که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی تدابیری را برای ارتقای محافظت از کودکان اتخاذ کرده است.

در این سند آمده است: در یمن، اقدامات ائتلاف در نهایت منجر به هدف قرار دادن و کشتار کودکان شده است، 683 کودک در جریان حملات ائتلاف سعودی در یمن کشته شده اند. در سال 2016 میلادی بیش از 36 مورد حمله تایید شده به مدارس و بیمارستان های یمن گزارش شده است.

این گزارش افزود: البته ائتلاف سعودی در زمان آماده شدن این گزارش تدابیری را برای بهبود حفاظت از سلامتی و جان کودکان یمنی اتخاذ کرده است.

البته در سند سازمان ملل، حوثی ها و نیروهای دولت یمن و همین طور القاعده نیز به خاطر نقض حقوق کودکان در سال 2016 میلادی در فهرست سیاه قرار دارند. پیش نویس این گزارش باید از سوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل تصویب شود. این سند قرار است به شورای امنیت سازمان ملل طی ماه جاری ارائه شود. اعضای شورای امنیت قرار است 31 اکتبر درباره این سند مذاکره کنند.

نماینده عربستان در سازمان ملل حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش تا زمان انتشار رسمی آن نشده است. در ماه اوت، دفتر نمایندگی عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرده بود که هیچ توجیهی برای قراردادن نام ائتلاف در فهرست سیاه قرار ندارد.

استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل نیز تاکید کرده است که سازمان ملل درباره اسناد درزیافته، اظهار نظر نمی کند.

ائتلاف سعودی سال گذشته نیز در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفت ولی بعدا توسط بان کی من دبیر کل سابق سازمان ملل از این فهرست حذف شد تا این گزارش مورد بازنگری قرار گیرد.

در آن زمان منابع آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی به دبیر کل سازمان ملل فشار آورده و تهدید کرده است که منابع مالی این سازمان را قطع خواهد کرد.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارس 2015 میلادی تجاوز علیه خاک یمن را آغاز کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس