سازمان ملل متحد نسبت به استفاده ائتلاف عربی تحت سرکردگی عربستان سعودی از بمب های خوشه ای در یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نسبت به گزارش ها درباره بکارگیری بمب های خوشه ای توسط ائتلاف عربی تحت سرکردگی عربستان سعودی در یمن ابراز نگرانی کرد.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی خبری در نیویورک با اعلام اینکه این سازمان به بررسی این موضوع ادامه می دهد نگرانی نسبت به گزارش های مذکور را ابراز کرد.

وی همچنین افزود که سازمان ملل همچنان درج نام عربستان سعودی در گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل پیرامون فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان را بررسی می کند.

ائتلاف عربی تحت سرکردگی عربستان در تجاوز به یمن دو روز پیش از این اعلام کرد که بکارگیری بمب های خوشه ای ساخت انگلیس در یمن را متوقف خواهد کرد. این ائتلاف مدعی شد که بمب های خوشه ای به شکل محدود و تنها برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در یمن استفاده شده است.

این در حالی است که اخیرا روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از ادامه فروش بمب های خوشه ای به عربستان سعودی از سوی آمریکا پرده برداشت. واشنگتن پست اعلام کرد که کنگره آمریکا اخیرا با ادامه فروش بمب های خوشه ای به عربستان سعودی به شرط اینکه نام سازنده بر روی آن حک نشود موافقت کرده است.

گفتنی است، پیشتر سازمان عفو بین الملل طی چند نوبت سعودیها را به دلیل بکاربردن تسلیحات ممنوعه علیه مردم یمن، محکوم کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس