حسین اوجاقی

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: کسب عنوان قهرمانی جهان و شکست قهرمان سنتی ووشو جهان، اتفاقی تاریخی در این رشته بود که تنها ایران موفق به انجام آن شد.

به گزارش مشرق، حسین اوجاقی بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان ضمن بیان مطلب فوق افزود: ما توانستیم در این دوره  و در بخش ساندا در مجموع با کسب هفت مدال طلا و یک نقره قهرمان جهان شویم و نکته مهم اینکه چین قهرمان سنتی این رشته پائین تر از  ایران قرار گرفت. 

وی افزود: این اتفاق برای اولین بار در تاریخ ووشو جهان افتاد و بعد از ۱۳ دوره برگزاری رقابتهای قهرمانی جهان، در چهاردهمین دوره ایران موفق شد از دیوار قطور چین عبور کرده و قهرمان شود. پیش از این هیچ کشوری موفق به انجام چنین کاری بزرگی نشده بود. 

سرمربی تیم ملی ووشو ادامه داد: پیشرفت ووشو ایران از سالها قبل آغاز شده بود و همواره با قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی، تهدیدی جدی برای چین مدعی بودیم و در این دوره موفق شدیم به هدف خود که همان کسب عنوان قهرمانی بود برسیم.

اوجاقی ادامه داد: سطح فنی این دوره از مسابقات واقعا نسبت به ادوار گذشته بالاتر بود. چین با تمام قدرت و روسیه با بهترین نفرات خود در این مسابقات شرکت داشتند. مصر خیلی قدرتمند ظاهر شد. سایر کشورها نیز با آمادگی خوبی به این مسابقات آمده بودند، خدا خیلی به ما کمک کرد تا در ساندا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در بخش تالو هم مدالهای خوبی کسب کردیم، دو برنز با ارزش در بخش بانوان و طلای با ارزش دوئلین که با محوریت و درخشش فرشاد عربی بدست آمد. این تیم با حضور نوید مکوندی و امیرمحمدرضایی  با نمایشی خیره کننده و اختلاف زیاد نسبت تیم دوم یعنی کره جنوبی، موفق شد طلای دوره قبل خود را تکرار کند که خیلی با ارزش بود. 

سرمربی تیم ملی ووشو در پایان گفت: این قهرمانی با ارزش و تاریخی را به همه مردم ایران تبریک می گویم. این عنوان با ارزش استحقاق خانواده بزرگ ووشو ایران بود که در این روزهای عزیر با دعای خیر مردم بدست آمد و ثمره همدلی و وفاق در بین اهالی ووشو ایران بود. 

شایان ذکر است تیم ملی ووشو ایران با کسب هشت مدال طلا، یک نقره و دو برنز در این رقابتها به کار خود در این رقابتها پایان داد. شهربانو و الهه منصوریان، مریم هاشمی، محسن محمد سیفی، یوسف صبری، معین تقوی، میلاد عارفی مقدم و تیم دوئلین مردان(نوید مکوندی، فرشاد عربی و امیر محمدرضایی) هشت مدال طلا، حمیدرضا قلی پور یک نشان نقره، هانیه رجبی و زهرا کیانی هم دو مدال برنز کسب کرده اند. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس