کارلوس پوگمون رهبر منطقه کاتالونیا

رهبر منطقه کاتالونیا در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته که این ایالت طی چند روز آینده استقلال خود از کشور اسپانیا را اعلام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، کارلوس پوگمون رهبر منطقه کاتالونیا در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته که این ایالت طی چند روز آینده استقلال خود از کشور اسپانیا را اعلام خواهد کرد.

این درحالیست که پادشاه اسپانیا چند ساعت پیش در یک نطق تلویزیونی تلاش کاتالونیا برای جدایی را «غیردموکراتیک و غیرقانونی» توصیف کرد و گفت سران این منطقه رفتاری «غیرمسئولانه» داشته‌اند.

با گذشت ۲ روز از برگزاری نصفه و نیمه همه پرسی جدایی کاتالونیا، شهرهای مختلف این منطقه همچنان در حالت امنیتی و اعتراضی به سر میبرد و بعضی از کارکنان خدماتی در اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس اسپانیا دست به اعتصاب زده‌اند. 

همه‌پرسی جنجالی استقلال کاتالونیا از اسپانیا روز یکشنبه اول اکتبر (۹ مهرماه) با وجود مخالفت مادرید، در برخی شعب آغاز شد.

دولت مرکزی اسپانیا که برگزاری این همه‌پرسی را غیرقانونی اعلام کرده بود و پیشتر هم تدابیری را برای جلوگیری از برگزاری آن اجرایی کرده بود، چند هزار نیروی ضدشورش و پلیس به کاتالونیا اعزام کرد و این نیروها دقایقی پیش از آغاز همه‌پرسی در چند شعبه با رأی‌دهندگان درگیر شده و تلاش کردند مانع از ورود آن‌ها به شعب شوند.

چنین شرایطی موجب شد تا برگزاری همه‌پرسی به مراکز معدودی که حامیان استقلال آنها را تصرف کرده بودند، محدود شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس