آموزش و پرورش

پس از حرف و حدیث‌هایی که در فضای مجازی درباره «ماجرای تصویر وزیر آموزش و پرورش» منتشر شد، وزارت آموزش و پرورش با انتشار بخشنامه‌ای، عنوان کرد که از قبل برای عدم وقوع چنین جریان‌هایی، تذکر داده است.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بنرهای تبلیغاتی از عکس وزیر آموزش و پرورش در سطح شهر مشهد نصب شد؛ بنرهایی که با حرف و حدیث‌های فراوانی مواجه شد.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چند روز بعد، توضیحاتی را منتشر کرد.

در این توضیحات آمده بود«الف: برخلاف آنچه در خبرها آمده است، در تهیه این بنرها، هیچ سفارشی به شهرداری ارائه نشده و بنرهای مذکور مستقیماً توسط آموزش وپرورش مشهد تهیه و نصب شده است.

ب: تصویر منتشر شده صرفاً یکی از چند بنر تهیه شده توسط آموزش و پرورش مشهد را نشان می دهد و بنرهای دیگر حاوی تصاویر، نمادها و جملاتی از دفاع مقدس، محرم، سخنان مقام معظم رهبری و ... بوده که در خبرها به آن اشاره‌ای نشده است.

ج: علی رغم نکات فوق، انتشار این بنر با سیاست های رسانه‌ای آموزش و پرورش و تاکید وزیر محترم تطابق نداشته و اقدامی غیرقابل دفاع است. بدون شک، تمهیدات متقضی در این رابطه برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه صورت خواهد گرفت. همچنین تذکر لازم به اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی داده شد».

اکنون آموزش و پرورش با انتشار بخشنامه‌ای که در تاریخ چهاردهم شهریور ماه ابلاغ شده، تأکید کرده است که پیش از ایجاد حاشیه، وزارت آموزش‌ و پرورش نصب تبلیغات زائد از جمله نصب بنر را در استان‌ها ممنوع کرده بود.

این بخشنامه از طرف «شاپور محمد زاده» مدیرکل دفتر وزارتی در تاریخ 14شهریور 96 صادر شده بود.

در این بخشنامه آمده است: «ضمن آرزوی توفیق به اطلاع می‌رساند، حسب دستور وزیر محترم، مقتضی است، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا درجریان سفرهای ایشان و هیأت همراه به استان‌های کشور از انجام هرگونه تبلیغات از قبیل نصب بنر، پلاکارد، پوستر، تشریفات، هدیه و... که منجر به‌صرف هزینه‌های غیرضروری می‌گردد اکیداً خودداری شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    توکلتو علی الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس