کد خبر 781118
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
سهام عدالت

در این دولت ۲۰ از ۴۰ درصد ۷ پالایشگاه سهام عدالتی با قیمت روز اول (۷ سال پیش) برگشت دادند. در ازای آن سهم دو پالایشگاه آبادان و شازند را می‌خواهند به قیمت روزبدهند.

به گزارش مشرق،‌ متن یادداشت لطف الله فروزنده با عنوان «اطلاعاتی از سهام عدالت» به شرح ذیل است:

ارزش سهام عدالت هر فرد یک میلیون تومان است که طبق قانون از 49 میلیون نفر دارنده سهام عدالت دهک اول و دوم که بهزیستی و کمیته امداد را شامل می‌شود قیمت سهم‌شان 50 درصد تخفیف داده و بقیه 42 میلیون نفر بقیه خیر. لذا خصوصی سازی اعلام کرده که تا بحال از محل سود این سهام 350 هزار تومان پرداخت شده و 470 هزار تومان باقی مانده که هر فرد باید آن را بپردازند و در صورت پرداخت معادل 120 هزار تومان سود دریافت می‌کند.

ارزش پورتفو سهام عدالت 38 هزار تومان است. سهام در اختیار مردم سهام تعاونی سهام عدالت است که خود مالک سرمایه گذاری‌های استانی است و سرمایه گذاری‌های استانی سهامدار 62 شرکت بورسی و غیربورسی است.در این دولت 20 از 40 درصد 7 پالایشگاه سهام عدالتی با قیمت روز اول (7 سال پیش) برگشت دادند. در ازای آن سهم دو پالایشگاه آبادان و شازند را می‌خواهند بدهند به قیمت روز.

از سال 1380 تا 1391 حدود 30 هزارم تومان سهام و دیون واگذار شده به نهادهای عمومی غیردولتی داده شده که عموما صندوق‌های بازنشستگی هستند و 17 هزارم تومان نیز به عنوان رد دیون پس از دو مرحله آگهی و عدم یافتن مشتری به نهادهای عمومی غیردولتی واگذار شده است.

از سال 92 تاکنون 13 هزارم تومان سهام بابت رد دیون واگذار شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس